Apple, Disney i drugi brendovi obustavljaju reklamiranje na X platformi

Na platformi je sve više antisemitskog sadržaja.

PCPress.rs Image

Oglašivači su zabrinuti zbog govora mržnje na platformi

IBM je prethodno obustavio svoje reklamiranje, navodeći zabrinutost zbog govora mržnje. Sada, i druge velike kompanije povlače svoje reklamiranje sa X platforme usled rastućeg pritiska zbog antisemitskog sadržaja na platformi. Apple, Disney i Lionsgate navodno obustavljaju reklame nakon što je Elon Musk, javno promovisao antisemitizam i rasizam. Prema izveštajima, kompanija Warner Brothers Discovery takođe pauzira svoje reklame, kao i Paramount Global.

Kompanije se pridružuju IBM-u. IBM je potvrdio da obustavlja svoje reklame zbog izveštaja u kojem se navodi da su reklame za njihovu Watson diviziju bile prikazane pored sadržaja koji podržava nacizam. Prema izveštaju koji je objavljen od strane grupe Media Matters reklame Apple-a, Oracle-a i drugih tehnoloških kompanija našle su se pored sličnog sadržaja.

Izvršna direktoar X-a je ranije izjavila da se postovi koje je identifikovao Media Matters neće monetizovati. Ona je navela da “sistem X-a nije namerno postavljao brendove pored ovakvog tipa sadržaja, niti je kompanija pokušavala da podrži ovaj sadržaj.” Linda Yaccarino, izvršna direktorka, takođe je rekla da “je X bio izuzetno jasan u vezi napora da se bori protiv antisemitizma i diskriminacije.”

Pročitajte i:  Apple uveliko radi na poboljšanju Siri i uvođenju AI funkcija

Mnogi od oglašivača na X-u već su dugo zabrinuti zbog govora mržnje na platformi. Međutim, odlasci Apple-a, Disney-a, Lionsgate-a i IBM-a su novi udarac za već ionako mučno oglašivačko poslovanje kompanije. U jednom tvit Musk je jednom korisniku koji je na napisao da Jevreji podstiču “mržnju prema belcima” odgovorio da “govori potpunu istinu”. Izgleda da je na taj način podstakao više oglašivača da privremeno obustave reklamiranje.

Apple je prošle godine jednom već pauzirao oglašavanje na Twitter-u

Apple je odlučio da “stopira” oglašavanje na platformi. Ipak još uvek nije jasno da li je na odluku uticao Musk-ov tvit ili izveštaj Media Matters-a. Ipak, možda i jedno i drugo. Tim Kuk, izvršni direktor Apple-a, je rekao u septembru da kompanija “konstantno” razmatra da li treba nastaviti oglašavanje na X-u. Apple je takođe privremeno zaustavio oglašanje na X-u (tada se još zvao Twitter) prošle godine, usled “nerazumevanja” između dva izvršna direktora.

Oglašivači odlaze sa X-a godinu dana nakon što su grupe za ljudska prava pozvale na bojkot oglašivača nakon što je Musk preuzeo Twitter. Njihova najveća zabrinutost je bila oko rastućeg govora mržnje i opuštene politike moderacije sadržaja pod Musk-ovim vođstvom. Iako su se neki veliki oglašivači vratili na platformu, poslovanje kompanije koje se bavi relamiranjem se nikada nije oporavilo. Musk je ranije tokom leta naveo da je prihod od reklama opao za više od 50 posto.

Pročitajte i:  Apple Watch Series 10 i ekran ultra veličine

Izvor: Engadget

Facebook komentari: