BIZIT plus

Prihodi Twitter-a od oglašavanja opali za 59 odsto od prošle godine

Porast govora mržnje i pornografije izaziva zabrinutost među oglašivačima.

PCPress.rs Image

Mnoge kompanije su pauzirale oglašavanje

Prema izveštajima New York Times-a, prihod od oglašavanja Twitter-a opao je za 59 odsto između 1. aprila i početka maja u poređenju sa istim periodom prošle godine. Prema zaposlenima na Twitter-u i izveštajima New York Times-a, malo je verovatno da će se stvari uskoro promeniti uprkos dolasku nove izvršne direktorke Linda Yaccarino.

Musk je prethodno izjavio da očekuje da Twitter ostvari prihod od 3 milijarde dolara u 2023. godini. Poređenja radi Twitter je ostvario prihod od 5,1 milijardu dolara 2021. godine. Prošlog marta Musk je izjavio da je Twitter vredan 20 milijardi dolara. To je manje od polovine od 44 milijarde dolara koliko je Musk platio za kupovinu.

Musk je prošle nedlje rekao da je “polovina oglašavanja” nestala. On je okrivio oglašivače u Evropi i Severnoj Americi koji su izvršili “ekstremni pritisak” na kompaniju. Oni pokušavaju da dovedu Twitter do bankrota“, dodao je Musk.

Pročitajte i:  Musk izgubio parnicu protiv izraelske kompanije za prikupljanje podataka

Međutim, Twitter-ovo osoblje koje se bavi oglašavanjem zabrinuto je da su oglašivači uplašeni porastom govora mržnje i pornografije. Takođe, tu je i gomila oglasa koji podstiču kockanje i proizvode od marihuane. Otkako je Musk preuzeo Twitter, preduzeo je niz akcija poput otpuštanja ključnih rukovodilaca i vraćanja korisnika koji su bili blokirani. To je navelo reklamne agencije i brendove, uključujući GM i Volksvagen, da pauziraju troškove oglašavanja.

Oglašivači su takođe zabrinuti zbog Musk-ovih tvitova

Drugi oglašivači, uključujući Apple, Amazon i Disney, navodno troše manje novca na oglašavanje nego prošle godine. Kao primer se navode veliki baner oglasi koji se koriste za promociju stvari poput događaja ili novih filmova. Njihova cena ide do 500.000 dolara za 24 sata ali se više ne prodaju. Šest agencija je navelo da su klijenti ograničili trošenje novca na oglašavanje na Twitter-u zbog nedosledne podrške, zbunjenosti zbog promena i prisustva dezinformacija i toksičnog sadržaja.

Oglašivači su takođe zabrinuti zbog Musk-ovih tvitova. Ranije ovog meseca, šef odeljenja za bezbednost i moderiranje sadržaja Twitter-a, Ella Irwin napustila je kompaniju nakon što je njen prethodnik, Yoel Roth, otišao u novembru 2022.godine.

Pročitajte i:  Digital Day 2024: Oblikujte budućnost veštačke inteligencije

Međutim, nisu sve vesti loše. Prema izvještajima, neki veliki medijski kupci nedavno savetovali svojim klijentima da se vrate na Twitter. Kada je prošlog meseca Linda Yaccarino imenovana za izvršnog direktora, Musk je rekao da će se ona „fokusirati prvenstveno na poslovne operacije, dok će se on fokusirati na dizajn proizvoda i novu tehnologiju“.

Ona takođe može da pomogne Twitter-u da izgladi problematične odnose sa oglašivačima i da reši probleme oko moderiranja govora mržnje, pornografije i drugih stvari.

„Neki period nismo bili sigurni ni sa kim da razgovaramo telefonom“, naveo je jedan direktor medijske kuće. „Sa dolaskom Linde Yaccarino, to bi moglo da se promeni u velikoj meri.“ Istovremeno, on je priznao da će za Yaccarino-ovu možda biti „teško da se suoči sa nestabilnim okruženjem koje je Musk stvorio.

Izvor: Engadget

Facebook komentari: