Apple se pridružuje borbi protiv lažnih vesti

Apple je još 2018. objavio da je kupio Texture, takozvani „Netflix za online magazine“, a akvizicija je opisana kao deo šireg plana u okviru kojeg kompanija planira lansiranje sopstvenih informativnih servisa. Sada se čini da Apple pokušava da najavljenim servisima pruži više kredibiliteta, a kroz borbu protiv lažnih vesti.

Naime, Apple je najavio pokretanje inicijative koja bi čitaocima trebalo da pruži alate za prepoznavanje lažnih vesti, te je Tim Cook tom prilikom izjavio da je „nova pismenost“ od vitalnog značaja za očuvanje slobode medija i demokratije. Pored toga istakao je i važnost News Literacy projekta, Common Sense-a i Osservatorio-a, koji mlađe generacije ohrabruju da budu aktivne, i da se više angažuju u okviru najvažnijih društvenih oblasti. Apple nije usamljen u nastojanju da se lažne vesti lakše detektuju kako bi se sprečilo njihovo širenje, te su u prošlosti slične napore činile i društvene platforme kao što je Facebook, koji je ponudio alternativne izvore informacija, a kako bi se korisnicima pružio bolji kontekst.

Čak je i WhatsApp ranije lansirao nove opcije koje korisnicima omogućavaju lakše prepoznavanje netačnih informacija, dok je YouTube pokrenuo radionice u okviru kojih se mladi edukuju da bolje i brže prepoznaju lažne vesti. Tako se Apple pridružuje borbi koja se već vodi, te se detaljnije informacije o dolazećim servisima očekuju na Apple događaju koji će se održati 25. marta.

Pročitajte i:  Apple-ov novi proizvod je… iPod Touch

Izvor: Ubergizmo

Facebook komentari:

SBB

TV 2019
Tagovi: , , , , ,