Avnet: Kako preneti znanje o IBM rešenjima?

Kompanija Avnet Technology Solutions obučava poslovne korisnike sa svih meridijana u korišćenju IBM‑ovih tehnologija i rešenja. Šta taj status znači i šta on donosi korisnicima? Naš sagovornik je Peter Bartha, direktor Avnet za jugoistočnu Evropu.

Peter Bartha,  direktor Avnet za  jugoistočnu Evropu
Peter Bartha,
direktor Avnet za
jugoistočnu Evropu

Zašto je IBM izabrao kompaniju „Avnet tehnološka rešenja“ (Avnet Technology Solutions) za zvaničnog globalnog pružaoca usluga obuke?

Avnet i IBM su partneri više od 30 godina i ostvarili su veoma inovativnu saradnju. Kada je IBM počeo da traži snažnog partnera s kojim bi proširio usluge edukacije, Avnet se nametnuo kao prirodan izbor. Sa svojim globalnim prisustvom i širokim izborom usluga koje nudi, Avnet ima pristup korisničkoj bazi koja je značajna za IBM, a već je dokazao svoj kvalitet kroz prodaju i pružanje obuke u ime VMware, Juniper, F5 i drugih kompanija. Na kraju, odabir kompanije Avnet kao partnera je bio dobar izbor kako za IBM, tako i za Avnet.

U kojim zemjama trenutno poslujete? Kakvu obuku pružate korisnicima?

„Avnet akademija“ (Avnet Academy) trenutno nudi svoj portfolio usluga u 54 zemlje. Razlikuje se od zemlje do zemlje i obuhvata programe IBM, VMware, Veeam, Palo Alto, Cisco, HP, F5, CheckPoint i mnoge druge. Da biste saznali više o tome koja vrsta obuke je dostupna u vašoj zemlji, možete posetiti sajt: academy.avnet.com.

Na koji način omo­gućavate poslovnim partnerima kompanije IBM da brzo nauče kako treba pružati uslugu s dodatnom vrednošću svojim korisnicima?

Obuka i kontinuirana edukacija su kritični elementi implementacije svakog uspešnog poslovnog rešenja. Ne samo da je potrebno da organizacija ulaže u pravu tehnologiju, već je neophodno i da pruži prave usluge i pomoć kako bi se ta tehnologija implementirala na pravi način. Deo tih usluga bi trebalo da uključi adekvatnu obuku kako bi se razvile veštine neophodne za korišćenje i razvoj rešenja koje omogućava dugoročni uspeh. Možemo gledati na ovu saradnju kao da je u pitanju tronožac: tehnologija pruža mogućnosti, usluge ove mogućnosti stavljaju u primenu, a obuka i kontinuirana edukacija pomažu onima koji ih koriste i održavaju da postanu samodovoljni i ostvare uspeh „na duge staze“.

Pročitajte i:  Wipro i IBM inoviraju na polju AI

Kada god IBM‑ov poslovni partner stvara ili želi da proda novo rešenje, obuka bi uvek trebalo da bude sastavni element ovog procesa. Osim što donosi benefit za korisnike, dodatna obuka povećava prihode i marže naših partnera. Na ovaj način oni se izdvajaju od konkurencije, nudeći holističko rešenje koje uključuje sve tri noge pomenute stolice. Zato naši prodajni timovi posvećuju dosta vremena našim partnerima i edukuju ih u poslovnim obukama, kako bi kroz edukaciju razvili što više poslovnih mogućnosti.

Kako obučavate svoje predavače? Kako ih činite spremnima da prenesu znanje i iskustvo svojim učenicima?

Na iskustvo učenika utiče veliki broj faktora – okolina, materijali i, naravno, predavač. Uticaj predavača na iskustvo učenika ne sme biti potcenjen i, po mišljenju mnogih, kvalitet predavača je ono što izdvaja jednu organizaciju u odnosu na druge. U kompaniji Avnet ponosimo se kvalitetom i stručnošću naših predavača. Tehnička kompetencija je obavezan uslov, naravno, ali dodatno mi biramo naše predavače na osnovu njihove sposobnosti da prenose znanje i uspostavljaju dobar odnos sa svojim studentima. Da bi pružao znanje, predavač mora da ima sposobnost da sadržaj dovede u vezu sa okruženjem polaznika, a ovo je polje na kojem su Avnet instruktori izuzetni. Oni svoje iskustvo primenjuju na okolinu u učionici. Mnogi naši predavači imaju dvostruke uloge – kao instruktori i konsultanti na licu mesta. Ovo im pruža mogućnost da svoje direktno i relevantno iskustvo mogu da prenesu polaznicima, zapravo dajući život sadržajima koje prenose iz materijala.

Pročitajte i:  Wipro i IBM inoviraju na polju AI

Kakvo je Vaše mišljenje o on‑line edukaciji?

Svaki student se razlikuje i svaki uči na sebi svojstven način. Za neke polaznike je optimalna sredina u učionici, uz prisustvo stručnog predavača. Za druge, koji su dovoljno disciplinovani da uče svojim tempom, on‑line rešenje predstavlja bolji izbor.

Pored sklonosti polaznika, postoji i faktor vremena i budžeta. On‑line obuka predstavlja značajnu alternativu standardnoj obuci u okviru učionice, omogućavajući manji gubitak radnih sati na poslu za polaznike, a uopšteno govoreći i cena ovakve obuke je povoljnija. Studenti ne moraju da putuju, a proces učenja se može odvijati u periodima tokom dana i nedelje kada polaznik ima više slobodnog vremena. Polaznici mogu da uče svojim tempom, što im omogućava da budu fleksibilni. Ovaj fleksibilni pristup u potpunosti odgovara polaznicima, a istovremeno predstavlja i uštedu za organizacije u kojima su zaposleni. Za mnoge polaznike, savremeni sistemi i metode on‑line učenja mogu biti podjednako efikasni kao i klasičan način edukacije u učionici.

Šta biste izdvojili kao ključne adute obuke koju organizujete?

“Avnet Akademija“ pruža sertifikovanu edukaciju, jer mi posedujemo materijale kompanija sa kojima sarađujemo (opremu, laboratorije itd), kao i akreditovane instruktore sa konkretnim iskustvom, koji kroz kvalitetan sistem i procese obuke prenose svoje znanje. U tesnoj saradnji sa našim partnerima i programima koje nude polaznici naše obuke dobijaju najviši kvalitet i najsavremeniji sadržaj od predavača koji imaju pravi pristup obuci.

Pročitajte i:  Wipro i IBM inoviraju na polju AI

Da rezimiram, izbor „Avnet Akademije“ pruža sledeće pogodnosti:

  • Instruktore sa konkretnim iskustvom koji svoje znanje prenose polaznicima, što omogućava bolje razumevanje gradiva. Možemo se pohvaliti postojanim stepenom zadovoljstva naših polaznika, od preko 96%
  • Sadržaj prilagođen određenoj industrijskoj grani i okruženju na licu mesta, kao i specifičnim potrebama obuke za određenu kompaniju
  • Umrežavanje u našu globalnu „Avnet Akademiju“. Velikim kompanijama koje imaju potrebu za programima obuke širom sveta možemo da ponudimo tehničku obuku na globalnom nivou, preko jednog centralnog punkta.

(Objavljeno u časopisu PC#217)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,