CBS Od podataka do informacija

CBS‑ova priča počela je 2007. godine i to naizgled jednostavnim pitanjem – da li je moguće kreirati tehnologiju koja zadovoljava svakodnevne potrebe poslovnih korisnika i približava poslovne informacije ljudima kojima su potrebne? Deceniju kasnije, odgovor pruža njihov Retail Connect.

Tempo poslovnog sveta sve više se ubrzava, praćen konstantnom potrebom da se bitne odluke donose u trenutku, potkrepljene pravovremenim i tačnim podacima, i zato pred ERP sisteme neprestano stižu novi zahtevi. Jedan od najčešćih jeste pristupačnost uvek i na svakom mestu. Odlike vrhunskog ERP‑a od pre samo 10 godina, danas se smatraju prevaziđenim.

Zasnovano na cloud‑u

Poučeni dobrim iskustvom sa implementacijom SAP rešenja, arhitekte CBS‑ovih rešenja još na početku razvoja svog Retail Connect softvera opredelili su se za cloud spremnu platformu zasnovanu na Java i Web tehnologijama koja je obezbedila potpunu platformsku nezavisnost (bez ikakvih dodatnih licenci za operativni sistem i bazu podataka), kao i visok nivo skalabilnosti i fleksibilnosti sistema. Paralelni cilj bio je da ovako robustan sistem bude lak za korišćenje i implementaciju.

Već u prvim uspešnim implementacijama došla je do punog izražaja filozofija posmatranja problema iz ugla poslovnog korisnika, uz osmišljavanje praktične uloge sistema u izvršavanju poslovnih procesa i povezivanja lanca vrednosti (snabdevanje, proizvodnja i prodaja). Trgovac i proizvođač stavljeni su u centar razvoja sistema od samog početka. Takvom koncepcijom došlo se do zaokruženog rešenja Retail Connect, koje sadrži sve VP, MP i proizvodne procese u jednoj kompaktnoj i funkcionalnoj celini.

Najveća prednost ovog sistema jeste ušteda vremena koja se ostvaruje centralizovanim i lakim pristupom ključnim procesima, kao što su upravljanje cenovnicima i akcijama, definisanje asortimana radnje, automatizovano poručivanje robe uz optimizaciju vrednosti zaliha, logistika snabdevanja maloprodajne mreže i drugi.

Funkcionalne celine

Starim boljkama s kojima se trgovci sreću pristupljeno je na moderan i originalan način te su neke od glavnih funkcionalnih celina ovog softvera:

  • kompletna funkcionalnost POS sistema;
  • integracija s vagama na maloprodajnim objektima;
  • loyalty programi, marketing promocije i prodajne akcije – svi tipovi;
  • integracija i sinhronizacija MP i VP objekata u realnom vremenu;
  • automatsko upravljanje zalihama i poručivanje na osnovu naprednih algoritama;
  • kontinuirana optimizacija vrednosti zaliha i asortimana;
  • elektronska razmena podataka i dokumenata s dobavljačima i kupcima;
  • sve vrste rabata kupaca i dobavljača uz automatsko praćenje poštovanja stavki ugovora;
  • brzo i jednostavno otvaranje novih maloprodajnih objekata;
  • napredno upravljanje cenovnom politikom;
  • logistika centralnih magacina: kontrola dostupnosti i isporuke robe, mikrolokacije…
  • glavna knjiga, subanalitike i sve zakonom predviđene evidencije;
  • praćenje dospeća obaveza i potraživanja (uz napredno izveštavanje);
  • automatska knjiženja poslovnih transakcija;
  • potpuno pokriveni procesi proizvodnje;
  • obračun plata i ličnih dohodaka.
Pročitajte i:  Izazovi digitalne transformacije

U susret korisniku

Savremeni poslovni sistemi ranije su imali problem nedovoljne iskorišćenosti prikupljenih podataka. Podaci koji su dobijani iz raznih poslovnih softvera skladištili su se u baze podataka bez kasnije obrade, što je dovelo do toga da su kompanije bile bogate podacima, a siromašne korisnim informacijama.

Izlazeći u susret zahtevima korisnika, jedna od najjačih karika u Retail Connect‑u jeste veoma napredan sistem izveštavanja – Retail Data Mining koji je naišao na odlične ocene svih dosadašnjih korisnika. Tehnički, to je prva in memory reporting platforma razvijena u ovom regionu koju danas koriste neke od najvećih svetskih korporacija kao analitičku platformu.

Prednost DM‑a je što klijentu na veoma praktičan način omogućava da prati svoje poslovanje izradom njemu svojstvenih izveštaja. Ovakav alat u rukama menandžmenta ključan je za donošenje pravovremenih operativnih odluka, kao i za planiranje dugoročne strategije.

S rastom prvih klijenata razvijao se i Retail Connect, pokazujući veliku skalabilnost pri kojoj je veoma dobro ispraćeno povećanje broja korisnika i količine podataka, bez dodatnih izmena. Iako je prvobitno zamišljen kao ERP za trgovinske lance robe široke potrošnje, kako maloprodajne tako i veleprodajne, trgovci naftnim derivatima iz regiona brzo su uočili prednosti integrisanog rešenja Retail Connect u kombinaciji sa. Orfej sistemom na benzinskim stanicama (partnerske kompanije Petrol Soft).

Novi izazovi

Novi izazovi prihvaćeni su bez uzmicanja i podjednako uspešno savladani kao i raniji. Rezultat je bio proboj na tržišta susednih zemalja, uz uspešno prilagođavanje propisima Evropske unije.

Fleksibilnost i prilagodljivost samog softvera prenele su se i na usluge koje CBS Systems pruža klijentima. Granica između malih i velikih preduzeća nije više tako jasno izražena kao pre nekoliko godina. Kvalitetan poslovni sistem potreban je sve većem broju firmi, ali se njihovi zahtevi i spremnost za ulaganje u ovaj deo razlikuju. Imajući to u vidu, CBS Systems pred sve svoje potencijalne klijente izlazi s više tipova paketa usluga – sistem:

  1. Public cloud – Software as a Service (SaaS), klijent iznajmljuje softverski sistem, serversku infrastrukturu, održavanje serverske infrastrukture i dobija korisničku podršku. Jedna serverska instanca opslužuje više klijenata, čiji su podaci u potpunosti razdvojeni.
  2. In‑house cloud – SaaS – sve je isto kao u prvoj tački, samo što je serverska infrastruktura posvećena jednom klijentu.
  3. Klasična kupovina softvera sa softverskom podrškom, gde interni IT kompanije održava serversku infrastrukturu.
Pročitajte i:  Microsoft povećava cenu Office 2019 za 10%

Među onima koji su svoje poslovanje zasnovali na Retail Connect platformi su: NIS Petrol, Aman, BB trade, Trnava promet, Apios, Senta Promet, Podunavlje, Nestro Petrol i drugi, dok svetski lideri, poput kompanija Japan Tobacco Int. i Ipsos, koriste CBS‑ovu analitičku platformu na globalnom nivou.

Sve u svemu, reč je o jednom tehnološki veoma razvijenom rešenju koje je svoju vrednost potvrdilo u praksi i na čijem daljem razvoju svakodnevno radi tim vrhunskih IT inženjera. Retail Connect je domaći proizvod, zasnovan na pozitivnoj praksi svetskih lidera, a takav status nije lako održati u ovim vremenima i na ovim prostorima. CBS Systems ostaje veran ovom kursu uprkos poteškoćama na koje nailazi kod domaćih klijenata (gde se, nažalost, IT i dalje smatra troškom i nužnim zlom), istrajan u nameri da tržištu ponudi kvalitetan i tehnološki napredan softver kao proizvod.

Za sve dodatne informacije posetite www.cbs.rs ili pišite na adresu office@cbs.co.rs

Cloud donosi prednosti

Generalni direktor CBS Systems Milan Bjeloglav veruje da tehnologije poput cloud‑a donose mnogo dobrih stvari korisnicima ERP rešenja. A da to nije samo verovanje, dokaz je desetogodišnje iskustvo ove kompanije…

Kojim tehnologijama ste dali prednost i zašto?

Platforma koju smo razvili i pre nego što smo krenuli u funkcionalni razvoj rešenja potpuno je zasnovana na Web tehnologijama. Jedino kasa u maloprodaji odstupa od toga jer zbog kritičnosti operacija ova aplikacija ne sme da zavisi od dostupnosti Internet veze. Čitav ostatak sistema, dakle svi ERP moduli, izrađeni su u Web tehnologiji pa možemo da govorimo o cloud rešenju koje je na osnovu svih iskustava pokazalo niz prednosti u odnosu na konkurenciju.

Pročitajte i:  Siemens kupuje Mendix za 700 miliona dolara

Kada smo pre deset godina počinjali s razvojem, odabrali smo ono za koje smo verovali da će se održati i razvijati mnogo godina. Za back‑end izabrali smo Javu i nismo se pokajali, jer je ta tehnologija široko prisutna uz, što je za nas veoma bitno, platformsku nezavisnost. Naše rešenje radi pod bilo kojim većim operativnim sistemom. Baza je, takođe, dobro poznat i provereno pouzdan proizvod PostgreSQL, a sveukupno smo doprineli da trošak bude što prihvatljiviji korisnicima jer ni za Javu, ni za PostgreSQL ne treba da se plaćaju posebne licence. Dobra stvar je što smo u stanju – a bilo je prilike da to i uradimo – da našu bazu portujemo i na druge SQL servere, na primer Microsoft SQL Server.

Cloud postoji u raznim verzijama: od onog koji je u vlasništvu korisnika, preko ekskluzivno zakupljenih resursa, do deljenih resursa u cloud‑u. Kakva su vaša iskustva?

Imamo iskustva sa sve tri kategorije ili standarda primene cloud‑a. I svaka nam je donela određena iskustva. Pored prednosti, cloud donosi i izazove. Prvi je nepoverenje ljudi u pouzdanost i bezbednost podataka ukoliko ne vide gde su onih fizički smešteni. Tu prepreku preskočili smo iznajmljivanjem dedicated servera. To je naišlo na pozitivan prijem kod jednog broja naših klijenata, dok su neki ostali pri tome da serveri budu u njihovom data centru, čime ujedno preuzimaju na sebe obavezu održavanja sistema.

Takva podela odgovornosti između onih koji održavaju sistem i onih koji održavaju aplikaciju nikada nije precizna i efikasnost nije na najvišem nivou. Naše iskustvo govori da se najviše dobija kada se korisnici odluče za primenu SaaS rešenja. Manji trgovački lanci rado se opredeljuju za ovu poslednju varijantu gde mi nudimo naše rešenje po sistemu Software as a Service (SaaS). Njih ne interesuje kako realizujemo celu stvar, već ih zanima dostupnost sistema i bezbednost podataka, a mi preuzimamo kompletnu IT odgovornost. SaaS su dobro prihvatile i velike internacionalne korporacije u kojima se troškovi, a naročito investicije, strogo kontrolišu.

(Objavljeno u PC#243)

Facebook komentari: