BIZIT 2024

Da li vas je Apple lagao o zaštiti privatnosti?

Sa porastom zabrinutosti za privatnost podataka, Apple je pribegao pametnom marketingu i TV reklamama kako bi uverio korisnike da su njihovi podaci uvek privatni.

PCPress.rs Image

Apple može da koristi podatke da prepozna vaše navike

Međutim, istražitelji koda u Mysku počeli su da osporavaju ove tvrdnje, navodeći da vaši podaci nisu toliko zaštićeni kao što mislite da jesu. Prema njima, korisnički podaci za određene interne aplikacije uključuju identifikator usluga direktorijuma (Directory Services Identifier- DSID) koji deluje kao jedinstveni otisak prsta za vaš iCloud i Apple ID. To znači da Apple može da koristi podatke da odredi vaše navike pregledanja prodavnice aplikacija, negirajući Appleove tvrdnje da nijedan od vaših podataka nije lično identifikovan. U izveštaju istraživači navode da iOS 14.6 često prikuplja, skladišti i šalje podatke u vezi sa vašim aktivnostima u aplikacijama prve strane.

Ovi podaci se šalju direktno Apple-u ako slučajno ograničite prikupljanje podataka ili onemogućite analitiku uređaja. Neki od podataka koje prikuplja Apple uključuju vaš Apple iPhone model, jezike koji se koriste na vašoj tastaturi i druge podatke koji pomažu kompaniji da precizno odredi vaš uređaj. Mysk je takođe istakao da su nove promene Apple-a koje ograničavaju prikupljanje podataka aplikacijama trećih strana stupile na snagu sa iOS-om 14.5. Međutim, čini se da se nedavni nalazi o prikupljanju podataka proširuju na Apple modele sa iOS 16, što dovodi u pitanje koliko je Apple ozbiljan u pogledu kršenja privatnosti podataka.

Pročitajte i:  Apple se priključuje listi kompanija koje će brinuti o razvoju AI-a

Trenutno, Apple-ovo korišćenje podataka o korisnicima nije jasno. Kompanija šifruje podatke o korišćenju i možda neće obrađivati opšte i lične podatke zajedno. Apple ne navodi detalje o svojim praksama prikupljanja analitike, tako da ne postoji način da se dokaže da li kompanija poštuje mnoštvo obećanja koja je dala u vezi sa privatnošću podataka.

Izvor: Digit.in

 

Facebook komentari:
SBB
Tagovi: