BIZIT plus

Facebook ocenjuje koliko ste pouzdani

Facebook ocenjuje koliko ste pouzdani. Potvrđeno je da je Facebook razvoja sistem koji daje ocene na osnovu pouzdanosti. Ko zna, možda baš o vama ova društvena mreža nema visoko mišljenje.

PCPress.rs Image

U vesti koja je mnoge iznenadila i šokirala, Facebook ne vidi nikav problem, pa je tako potrđeno otkriće koje je objavio Washington Post. Tom prilikom je otkriveno da ova društvena mreža poslednjih godinu dana razvija sistem koji ocenjuje verodostojnost korisnika. Facebook je otkrio da se razvija platforma koja će pomoći u prepoznavanju lažnih vesti na ovoj mreži, što je jedna od glavnih tema otkad je Tramp postao predsednik.

Lepo je to što Mark Zuckerberg želi da uvede red u haotični svet Facebooka, ali po ko zna koji put to se radi ugrožavanjem privatnosti korisnika. Oni ni ovog puta nisu obavešteni da ih neko prati i ocenjuje, niti je moguće znati koju ocenu je korisnik dobio. Iako Facebook tvrdi da niko drugi nema pristup tim informacijama, nakon svih skandala, ovo “majke mi” obećanje je više nego komično.

Pročitajte i:  Malver se širi preko lažnih oglasa za posao

Da li moralno tajno ocenjivati korisnike?

Facebook se žalio na to kako je Washington Post naslovio vest (“Facebook ocenjuje koliko je moguće verovati korisnicima na skali od 0 do 1”), jer je glavna namera kompanije da zaštiti korisnike od lažnih vesti  (popularni termin Fake news) a ne da ih špijunira:

Šta mi ustvari radimo: razvijamo proces zaštite od ljudi koji bez razloga označavaju vesti kao lažne i pokušavaju da prevare sistem. Ovo radimo kako bi borba protiv dezinformacija bila što efikasnija.

facebook kontrola korisnika društvena mreža

Činjenica je da Facebook nije jedina kompanija koja na sličan način ocenjuje svoje korisnike. Slično su radile kompanije Uber i Twitter, dok se u Kini razvija sistem “društvenog kredita” koji predstavlja mešavinu online i offline ponašanja građana. Treba napomenuti da su ove aktivnosti uglavnom dočekane “na nož” od strane javnosti, pa je apsurdno očekivati od Facebooka da svi oberučke prihvate ovaj način kontrole.

Glavni problem je netransparentnost procesa, što može da nevine ljude dovede u situaciju da budu označeni kao nepouzdani uzbunjivači. Veliko je pitanje kako Facebook misli da sprovede ovaj način ocenjivanja korisnika u zemljama Evropske unije gde je na snazi GDPR koji dodatno garantuje privatnost korisnika. Kao i za sve što je vezano za Facebook i politiku privatnosti, očekuje se velika borba između državnih institucija i ove kompanije.

Pročitajte i:  Influenseri dobijaju novac za promovisanje kineskih kopija dizajnerskih proizvoda

Izvor: Washington Post

Facebook komentari: