BIZIT 11 - prvi dan

Ford dodaje promenu trake u svoj auto pilot

Ford uvodi svoje prvo veliko ažuriranje svog naprednog sistema za pomoć vozaču BlueCruise, dodajući promenu trake bez upotrebe ruku i nekoliko drugih novih funkcija.

PCPress.rs Image

BlueCruise, koji Ford pozicionira kao održivog konkurenta GM-ovim Super Cruise i Teslinim autopilot sistemima, prvi put je lansiran 2021. godine sa Ford Mustang Mach-E i od tada je predstavljen 75.000 vlasnika Forda i Linkolna.

Ažuriranje softvera, BlueCruise 1.2, stići će ove jeseni, počevši od Mustanga Mach-E iz 2023. pre nego što se pojavi sa drugim modelima. Oba ažuriranja će uključivati tri nove funkcije: pomoć pri promeni trake, pomoć za predviđanje brzine i menjanje položaja u traci.

Pomoć za promenu trake

Pomoć za promenu trake će automatski izvršiti promenu trake kada to zatraži vozač dodirujući pokazivač pravca i može čak predložiti promenu trake ako se čini da je vozilo u sporom saobraćaju. Pomoć za predviđanje brzine automatski prilagođava brzinu kada se vozači približavaju oštroj krivini i signaliziraće vozaču unapred kada će doći do promene brzine. A promena položaja u traci zadržava vozilo u svojoj traci, dok suptilno pomera svoju poziciju u odnosu na susedna vozila, posebno veća kao što su polu kamioni.

Pročitajte i:  Ford je kažnjen sa 165 miliona dolara

Ford blago zaosteje

Ali Ford malo zaostaje za ostatkom paketa kada su u pitanju ove karakteristike. Tesla je 2019. dodao automatsku promenu trake u Autopilot, a GM je ažurirao Super Cruise da bi uključio tu funkciju 2021. Prošle godine, GM je podneo tužbu protiv Forda, tvrdeći da je ime BlueCruise previše blisko Super Cruiseu. Dve kompanije navodno pokušavaju da reše nagodbu.

lide su sistemi nivoa 2, kako ih definiše Nivoi automatizacije Društva za automobilske inženjere, koji generalno funkcionišu zajedno sa brojnim različitim karakteristikama, kao što su prilagodljivi tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, pomoć pri zadržavanju trake, detekcija mrtvog ugla, pešaci praćenje i otkrivanje znaka stop. Ovi sistemi ne čine vozilo autonomnim, jer se od vozača zahteva da budu oprezni i da drže pogled na putu.

Ford navodi da se BlueCruise može aktivirati samo na prekvalifikovanim podeljenim autoputevima, kojih trenutno ima 130.000 milja. Kompanija kaže da „kontinuirano poboljšava mape sa ažuriranjima putem bežične mreže koja identifikuju prekvalifikovane delove podeljenih autoputeva gde se BlueCruise može koristiti“.

Pročitajte i:  Ford sada isporučuje novi Tesla Supercharger NACS adapter svojim EV vozačima

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,