IDC Adriatics: Digitalna transformacija poslovanja silovito napreduje
U organizaciji IDC Adriaticsa u Beogradu je, nakon Ljubljane i Zagreba, održana treća u nizu regionalnih konferencija pod nazivom „ICT Leadership Forum – The Smart IT Buyer Tour 2015“.
„Digitalna transformacija poslovanja silovito napreduje. Klijenti, dobavljači, konkurencija, ali i cele industrije pa i društvo u celini sve su više okrenuti digitalnom; tehnološke inovacije pokreću nove načine interakcije s klijentima, poboljšavaju efikasnost procesa i poslovnu agilnost, ali isto tako često urušavaju postojeće poslovne modele. Podaci postaju glavni izvor poslovne konkurentnosti pa u određenom broju industrija već imamo pionirske firme koje su prepoznale ovu transformaciju i koriste mobilnost, cloud platforme i Internet of Things (IoT) za poboljšanje vlastite pozicije na tržištu“ izjavio je u svom uvodnom izlaganju glavni govornik konferencije, Andrew Hicks (IDC CEMA), koji je specijalizovan za istraživanja u području telekomunikacionih usluga, softvera i poslovnih modela na EMEA tržištu kao i ostalih posebnih istraživanja.
U tumačenju digitalne transformacije kao i u njenoj implementaciji u poslovanju, kompanije se suočavaju sa mnogim izazovima. Iz tog razloga je IDC-eva konferencija tematski fokusirana na tehnološke promene i nove zahteve koji se postavljaju pred poslovne korisnike kako bi opstali i bili što uspešniji u današnjim uslovima poslovanja. Na početku konferencije održan je tzv. „power breakfast“ tokom kojeg su organizator i partneri konferencije (Samsung, IN2data, Check Point Software Technologies, IBM i Fortinet) sa zainteresovanim zvanicima u manjim grupama raspravljali o aktualnim temama.
Tako je za Samsungovim stolom bilo reči o sigurnosti Android platforme, dok je hrvatska kompanija IN2data otvorila temu praktične primene znanja o podacima (data science). Check Point Software Technologies otvorio je pitanje zaštite podataka te je 2015. godinu označio kao godinu sigurnosnih izazova u poslovanju. Za IBM stolom raspravljalo se o analitici kao novoj poluzi moći u poslovnoj organizaciji dok se kod Fortineta razgovaralo o strateškom pristupu sigurnosti kao i o borbi protiv sve složenijih i kompleksnijih cyber pretnji.
Marko Čevizović (Samsung) predstavio je strategiju i celokupan eko sistem ove kompanije za velike korporativne korisnike koji uključuje uređaje namenjene poslovnim korisnicima, sigurnosnu platformu ugrađenu u Samsung uređaje, kao i mogućnosti upravljanja mobilnim uređajima koje mogu pomoći preduzećima da naprave prave korake u cilju poboljšanja efikasnosti i konkurentske prednosti. Leo Mršić iz IN2data prikazao je praktičnu primenu znanja o podacima kroz analizu socijalnih mreža (SNA – social network analysis) koja je vrlo korisna i zanimljiva zbog svoje intuitivnosti razumevanja mreža i izuzetne mogućnosti vizualizacije.
Na konferenciji je bilo reči i o megatrendovima kao što su IoT i Big Data i njihovoj praktičnoj primeni u marketingu, a bilo je govora i o tome kako digitalna transformacija i globalizacija utiču na rad IT sektora i samu ulogu CIO-a gde direktori informatike danas moraju sve bliže sarađivati s ostalim direktorima u kompaniji te više nego ikad pre imaju priliku da budu ti koji će biti najzaslužniji za poslovni uspeh svojih kompanija.
Konferenciju je podržao i Comtrade dok su predstavnici kompanije Cube na izložbenom prostoru učesnicima uživo demonstrirali svoj B2B sistem optimizovan i za mobilne uređaje. Kao nezavisni govornici predstavili su se i Ratko Mutavdžić, osnivač savetničke firme Projektura, kao i Ivana Višnjić, direktorka analitike i planiranja firme Jaffa Crvenka, a potom su kao uvod u panel raspravu predstavljeni i rezultati najnovijeg istraživanja koje je IDC Adriatics sproveo među direktorima informatike i rukovodiocima informatičkih sektora u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Prema rezultatima, većina ispitanih CIO-a procenjuje kako njihovi sektori znatno doprinose poslovnoj vrednosti kompanija i organizacija u kojima rade, što ima značajne implikacije i na IT, čiji rukovodioci moraju naučiti više o poslovnoj strategiji i njenom sprovođenju, poslovnim procesima, tržišnom okruženju, razvoju proizvoda i sličnim aspektima poslovanja, dok poslovni sektori moraju shvatiti vrednost i mogućnosti korišćenja IT-a za uspešno poslovanje.