BIZIT plus

Kako radi Chrome ad blocker koji stiže sutra

Ono čega su se plašili svi sajtovi koji bombarduju korisnike neželjenim oglasima konačno se desilo – stiže zvanični Google Chrome ad blocker. Kako radi Chrome ad blocker koji stiže sutra google pretraživač pregledač

Dugo najavljivani Google Chrome ad blocker konačno stiže sutra 15. februara, a pored datuma, na Chromium blogu je otkriveno više detalja u vezi njegovog načina rada. 

Filtriranje oglasa je kreirano kako bi se sajtovi naterali da prestanu da spopadaju korisnike sa agresivnim popupovima, reklamama koje iskaču preko celog ekrana ili video klipovi koji se sami puštaju. To ne znači da Google želi da protera oglase iz svog browsera, već samo one koji smatra lošim.

Šta će sve blokirati Google Chrome ad block?

Google je danas otkrio koji će tačno oglasi biti blokirani, dok je vlasnicima sajtova uteha informacija da će ih kompanija obavestiti pre nego što budu blokirani. Na desktopu planira se blokiranje pop-upova, autoplay videa, kao i onih dosadnih oglasa što stoje preko celog ekrana sa odbrojavanjem sekundi pre nego što se ugase. 

Pročitajte i:  Malver se širi preko lažnih oglasa za posao

Oglasi na mobilnim telefonima će takođe prolaziti reviziju, a Google će tu biti čak i stroži. Generalno svi oglasi koji su agresivni i smetaju normalnom korisniku biće blokirani.  

Google smatra da većina oglasa postavljaju upravo vlasnici sajtova, zbog čega će se sprovoditi proces blokade u tri koraka. Sajtovi će biti ocenjeni, nakon čega će biti upozoreni, dok će na kraju biti blokirani. Ukoliko sajt bude loše rangiran, oglasi će biti blokirani.  Vlasnici sajtova će moći da poprave svoj rejting uklanjanjem neželjenih oglasa.

Ovo će naravno biti loša vest za oglašivače i vlasnike sajtova, ali na duže staze može da se isplati. Veliki broj ljudi već sada koristi blokatore oglasa upravo zbog ovih agresivnih taktika. Ukoliko bi se uveo red u oglašavanje na internetu, veći broj ljudi bi pristao da bude izložen onim normalnim reklamama. 

Ostaje nam da vidimo sutra, 15. februara, na koji će način krenuti implementacija ovih pravila. 

Izvor: The Verge

 

 

 

Facebook komentari: