Kina zadržava tržišnu prednost u razvoju baterija
Bela kuća je 14. maja objavila značajno povećanje carina na kineska električna vozila i baterije. EV tarife će skočiti sa 25% na 100%, a tarife za baterije će porasti sa 7,5% na 25%. TrendForce tvrdi da kineska električna vozila čine manje od 2% tržišta električnih vozila u SAD-u, čineći stvarni uticaj ovih povećanja tarifa minimalnim. Međutim, očekuje se da će povećane tarife za baterije povećati troškove proizvodnje EV za američke proizvođače automobila. Ovo bi moglo da zakomplikuje napore da se smanje ukupni troškovi vozila i podstakne kupovina potrošača.
TrendForce istraživanje pokazuje da kineske LFP baterije već imaju prednost u ceni; cena kineskih baterija ostaje niža od onih proizvedenih u SAD—koje su više nego dvostruko skuplje—čak i sa povećanim tarifama. Američkim proizvođačima automobila i dalje je potrebno više vremena da pređu sa kineskih dobavljača.
Kratkoročno, povećane tarife i IRA propisi naglašavaju rastući geopolitički uticaj na industriju električnih vozila. Američki proizvođači automobila mogu da ublaže ove uticaje udruživanjem sa poznatim proizvođačima baterija iz Japana i Južne Koreje ili ulaganjem u tehnologiju čvrstih baterija. Dugoročno gledano, povećanje prodaje električnih vozila radi postizanja ekonomije obima je ključno za smanjenje troškova baterije.
Tradicionalni američki proizvođači automobila moraju da odluče između fokusiranja na vozila sa gorivom ili EV kako bi izbegli pogrešnu alokaciju resursa. Jedan relevantan primer je BYD, koji je obustavio proizvodnju vozila na gorivo i, u roku od dve godine, nadmašio Teslu u godišnjoj prodaji (kombinujući čista električna i plug-in hibridna vozila) da bi postao najveći svetski proizvođač električnih vozila.
Štaviše, sposobnost proizvodnje LFP baterija u zemlji je kritična za SAD. Dok većina američkih električnih vozila trenutno koristi NCM baterije, izveštaji sa tržišta sugerišu da je Tesla uspostavio liniju za proizvodnju LFP baterija u svojoj fabrici Sparks, Nevada, sa procenjenim kapacitetom od 10 GWh – što je dovoljno za približno 130.000 vozila sa baterijama od 75 kWh.
Izvor: autotech.news