BIZIT 11 - prvi dan

Kompanije okreću leđa Instagram zvezdama?

Čini se da je trenutno najbolje zanimanje “uticajni YouTuber/Instagramer/Twitteraš/Bloger” – malo se slika, a sponzori samo zovu i nude ogromne svote novca. Realnost je malo drugačija, s jedne strane nije lako animirati publiku, a s druge strane kompanije očekuju instant efekat. Pod pritiskom brendova koji traže brojke, mnogi su se okrenuli kupovini glasova, tj. pratilaca. Ova situacija je najočiglednija na Instagramu gde je, čini se, i najveća konkurencija.

Pojedine zvezdice poput Olivie Rink tvrde da rade po 70 sati nedeljno kako bi održavali svoje blogove i Instagram nalog i na taj način privukli pratioce i oglašivače. U svetu najbolji Instagrameri mogu da zarade i 20.000 dolara po sponzorisanoj objavi (tu ne računamo Kardashianke i ostale poznate ličnosti) a da su poznati isključivo kao Instagram zvezde. Ipak, sa brendovi su shvatili da su mnogi Instagrameri “uticajni” pre svega jer kupuju pratioce, što znači da su im je popularnost mnogo manja, kao i njihov uticaj. Zbog toga su mnoge kompanije odlučile da drastično smanje budžete za influensere.

Pročitajte i:  Instagram smanjuje kvalitet video snimaka koji nisu popularni

Mnogi Instagram influenseri lažiraju podatke

Kako je konkurencija sve veća, mnogi se odlučuju na kupovinu pratilaca putem kompanija koje koriste botove da kreiraju lažne naloge i simuliraju aktivnost. Na ovaj način se povećava “engagement”, što je glavna stavka koja pokazuje koliko su pratioci aktivni i kako reaguju na postove. Unilever, jedna od najvećih oglašivača na svetu, javno je prozvala influensere koji pokušavaju da varaju. Ova kompanija želi veću transparentnost na influenser tržištu, jer žele da budu sigurni da korisnici veruju Instagram zvezdama sa kojima sarađuju.

Svojevrsni lov na veštice će se odraziti i na one online radnike koji zaista imaju autentičnu bazu pratilaca. Pad poverenja kompanija je svakako opravdan, a da je situacija ozbiljna govori podatak da nije samo Unilever ljut. Više hotela ne želi više da sarađuje sa influenserima nakon što su počeli da budu spamovani sa zahtevima za besplatnim smeštajem od strane ovih zvezdica, a bez vidljivog efekta na poslovanje.

Interesantan je podatak da će 10.000 influensera neće biti u budžetu velikih britanskih kompanija koje su redovno poslovale sa njima! Glavni razlozi su nemogućnost merenja efekta Instagram zvezda, dok je druga masovno korišćenje botova kako bi se lažirala popularnost. Takva poslovna klima svakako utiče na sprovođenje internet marketing kampanja. 

Pročitajte i:  Instagram reorganizuje zahteve za poruke za kreatore

https://www.instagram.com/p/Bi2VwI8nhmZ/?hl=en&taken-by=fatherkels

Promena strategije velikih brendova

Instagram zvezde svakako su i dalje interesantne kompanijama, ali jasno je da dolazi do promene strategije. Umesto da se ide na kvantitet i broj pratilaca, mnoge kompanije se odlučuju za “mikro influensere” koji imaju između 2000 i 10.000 pratilaca. Ideja je da se pruži šansa ljudima koji imaju verne pratioce koji su aktivni i koje zaista zanima tema kojom se bavi taj Instagramer. Veće su šanse da se postigne efekat na ovaj način nego da se daju ogromne svote novca Instagramerima koji se slikaju polugoli, a koje prate uglavnom ljudi koje ne zanima moda već njihove golišave fotke.

To znači da se vraćamo na priču koja je bila aktuelna i na Snapchatu i Facebooku – sadržaj je ono što privlači korisnike i poslovne partnere. Originalni pristup će se više isplatiti i doneti veću aktivnost od prostog generičkog slikanja hrane (i tela u kupaćem kostimu). Na potezu su influenseri, da li će prihvatiti poštenija pravila igre ili će tvrdoglavo gurati botove i igranje s brojkama? Čini se da je Instagram (čitaj: Facebook) shvatio gde leži novac, pa je tako najavio mogućnost postavljanja dužih videa, kako bi bio konkurencija YouTubeu i na taj način oteo deo profita Googleu

Pročitajte i:  Instagram testira vertikalne mreže profila

Izvor: BBC

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,