Netflix izgubio više od milion pretplatnika

Netflix je objavio da je u drugom kvartalu ove godine izgubio 970.000 pretplatnika. Prvi put u svojoj istoriji, ova kompanija dva kvartala zaredom gubi pretplatnike (u Q1, izgubila je 200.000 pretplatnika). Sa 221.64 miliona pretplatnika krajem prvog kvartala, Netflix sada ima 220.67 miliona pretplatnika. Mnogo opasnija činjenica za kompaniju je da je rast prihoda dramatično usporen.

netflix

Ipak, situacija nije tako loša kao što na prvi pogled izgleda. Naime, Netflix je očekivao da će u drugom kvartalu izgubiti više od dva miliona pretplatnika, pa ovaj rezultat mogu da smatraju i svojim uspehom. Tome je najviše doprinela nova sezona serije „Stranger Things“ zbog koje su verovatno mnogi pretplatnici rešili da još neko vreme produžavaju svoje pretplate.

Takođe, kompanija očekuje da će u toku trećeg kvartala dobiti milion novih pretplatnika, pa će njihov ukupan broj biti 221.67 miliona. Inače, rekordan broj pretplatnika ostvaren je u Q4 2021. godine, kada ih je bilo 221.84 miliona.

Kako bi povećao prihode, Netflix planira da tokom sledeće godine uvede reklame, kao i da ukine mogućnost deljenja naloga. Deljenje naloga je već ukinuto u nekim državama, kao što su Dominikanska Republika, El Salvador, Gvatemala i Honduras. Pored toga, u nekim državama on već se testira doplata za dodatne korisnike u okviru iste kuće. U saopštenju povodom toga, kompanija je navela da traži načine da monetizuje više od 100 miliona pretplatnika, koji gledaju sadržaje, ali ne plaćaju direktno pretplatu. Kada su reklame u pitanju, Netflix planira da ponudi nešto jeftiniju pretplatu koja bi ih uključivala, a to se očekuje početkom 2023. godine.

Pročitajte i:  A1 Srbija prvi operator koji svojim korisnicima donosi Netflix

Drugim rečima, Netflix na sve načine pokušava da poveća prihode, ali ne poboljšanjem ponude, već novim nametima na korisnike. Da li će takva strategija biti uspešna ili kontraproduktivna, znaćemo za otprilike godinu dana.

Izvor: ArsTechnica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,