BIZIT plus

Planned Parenthood: Kad chatbot daje odgovore na osetljiva pitanja

Današnji tinejdžeri odrastaju uz internet, ali uprkos većem prisustvu informacija i dalje se ne usuđuju da odgovore na osetljiva pitanja traže na društvenim mrežama, te drugim platformama.

PCPress.rs Image

Tako se očekivalo da Google zameni tradicionalne razgovore sa roditeljima, ali mladi ne traže odgovore kao što se očekivalo, a zbog toga što se osećaju kao da ih Google „posmatra“, te da Facebook sve pamti. Upravo zbog straha od istorije pretraživanja kompanija Planned Parenthood odlučila je da se pozabavi ovim problemom, te kreirala chatbot-a Roo koji odgovara na pitanja o seksu i reproduktivnom zdravlju. Rodno neutralni chatbot se pojavio u januaru, te se od tada bori protiv dezinformacija koje su u vezi sa seksualnim pitanjima. Interakcija sa Roo podseća na razmenjivanje poruka sa prijateljima, i nudi siguran prostor za postavljanje pitanja od kojih se zazire, što privlači veliki broj mladih ljudi. Problem je u tome što nove generacije žele da pitaju, ali ne znaju šta, budući da obilje informacija koje izviru sa svih strana povećava osećaj neugodnosti u slučajevima kada se nešto ne zna.

Pročitajte i:  Influenseri dobijaju novac za promovisanje kineskih kopija dizajnerskih proizvoda

PCPress.rs Image

Chatbot je dostupan samo kao web verzija, budući da se nakon istraživanja zaključilo da tinejdžeri ne žele da preuzimaju aplikacije koje smatraju razlogom za stid, te korisnici mogu da pogledaju odgovore na najčešće postavljana pitanja, te da postave nova. Neki su iznenađeni što bi veliki broj korisnika radije na ovu temu komunicirao sa chatbot-om nego sa ljudskim bićem koje može da pruži i emotivnu podršku, a tako je zbog toga što je čovek, pored toga što može da uteši, sposoban i da osuđuje, te da nameće sopstvene sisteme vrednosti, što Roo, kao i svako drugo pristojno mehaničko biće, ne čini.

Izvor: Venture

Facebook komentari: