Pogledi na Excel tabele

U zavisnosti od toga zašto smo otvorili Excel dokument koristićemo jedan ili više pogleda na radni list. Oni olakšavaju rad sa velikim tabelama, saradnju sa kolegama ili nam mogu omogućiti da vidimo kako će izgledati naš izveštaj pre nego što ga odštampamo… Kako god da krenemo, korišćenje različitih pogleda može nas učiniti produktivnijim.

Excel poseduje tri osnovna pogleda na podatke, a to su: normalan pogled (Normal), pogled sa prikazom preloma stranica (Page Break Preview) ili pogled na tabele kao pripremu za štampu (Page Layout). Ovaj poslednji često koristim pre nego što odlučim da odštampam dokument!

Prvi pogled se najčešće koristi, a koristi se za unos i obradu podataka u okviru Excel tabela. Drugi pogled je sličan prvom, a razlikuju se u tome što u radnom listu dodaje prelome stranica u vidu isprekidanih linija koje označavaju prekid svake od njih. Na taj način lako uočavamo šta će se odštampati a šta ne. Poslednji pomenuti pogled prikazuje stranicu kako će izgledati kada se pusti na štampu. Pored sadržaja tabele on prikazuje zaglavlje (Header) i podnožje (Footer) dokumenta koje možemo da menjamo na licu mesta, bez pristupanja opcijama koje za to služe.

Pročitajte i:  Imena Excel ćelija
PCPress.rs Image

Izbor različitih pogleda na dokument vršimo tako što izaberemo View ribon, a zatim klikom na neku od ikonica biramo odgovarajući pogled. Grupa opcija Sheet View, sa leve strane ribona, omogućava da kreiramo podrazumevane poglede na dokument prema sopstvenom nahođenju. Ovo ume da bude zgodno npr. kada radite sa nekom baš velikom tabelom koju simultano uređuje više korisnika, pa da možete da se fokusirate baš na deo tabele koji je bitan za vaš deo posla.

Osim pogleda, korisnik u View traci alata može da pronađe i nekoliko izbornih polja pomoću kojih je moguće podesiti da li će biti prikazani lenjir (Ruler), traka sa formulama (Formula Bar), zaglavlja tabele (Headings) ili linije koje razdvajaju ćelije u tabeli (Gridlines).

Opcija Zoom omogućava zumiranje, pored nje se nalazi opcija „100%“ koja vraća racio prikaza na početna podešavanja, a Zoom to Selection pomaže da se fokusiramo na izabrani deo radnog lista.

Ponekad, kada kreiramo ili učestvujemo u izradi velikih izveštaja, korisno je posmatrati ih i pomoću više prozora. Upotreba više prozora omogućava bolji uvid u velike tabele ili mogućnost lakšeg istovremenog pregleda podataka koji se nalaze u nekoliko radnih listova. Pozicioniranjem na View ribon i izborom opcije New Window otvaramo novi prozor, kao pogled na radni list. Opcija Switch Windows, kada je otvoreno više prozora, omogućava lako prebacivanje sa jednog na drugi, a opcijama Hide ili Unhide možemo sakriti aktivni prozor ili otkriti neki od skrivenih prozora.

Pročitajte i:  Sortiranje podataka u Excel tabelama

Iako je istovremeni rad sa više prozora korisna opcija ona ponekad može da unese nered. Zbog toga je potrebno urediti prozore, upotrebom opcije Arrange All. Nakon što je pokrenete otvoriće se dijalog prozor koji nudi nekoliko načina uređenja prozora: kao kartice (Tiled), horizontalno (Horizontal), vertikalno (Vertical) ili u kaskadama (Cascade). Takođe, potvrđivanjem u izbornom polju, možemo da odaberemo da li uređujemo prozore samo za aktivnu radnu svesku ili sve prozore koji su trenutno otvoreni.

PCPress.rs Image
Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *