Preokret u slučaju saobraćajne nesreće sa Uber vozilom
Prašina se još nije spustila nakon vesti o prvom fatalnom sudaru Uber autonomnog vozila sa pešakom. Iako po prvim informacijama automobil nije kriv, kao ni vozač. Nove informacija dovode do drugačijeg zaključka.
U saobraćajnoj nesreći u kojoj je nedavno učestvovalo Uber autonomno vozilo stradala je žena dok je prelazila ulicu. Kako svako autonomno vozilo ima kamere, brzo se došlo do snimka, koji je prikazao trenutak nesreće. Na osnovu njega je policija gradića u Arizoni došla do zaključka da je nastradali pešak kriv za nesreću. Uber je, čini se, odahnuo jer je razlog nesreće opet bio ljudski faktor.
Ipak, kako se nastavila istraga, a sve više stručnjaka se uključivalo u analizu, polako se dolazilo do stava da je možda Uber autonomno vozilo moglo bolje da reaguje. Po nekim procenama automobil je imao jednu sekundu reaguje i ukoči, bez obzira što se žena pojavila iz mraka. Pravovremeno kočenje bi joj možda spasilo život.
Da li Uber autonomna vozila imaju fabričku grešku?
Ovakve analize bi ostale u domenu teorije i niko im ne bi dao previše prostora, da nije stigla vest da je Uber imao i pre sudara probleme sa svojim vozilima. Pojedini izveštaji otkivaju nesuglasice oko načina korišćenja test vozača na dugim destinacijama. Iako je bilo preporučljivo da u vozilu budu dva vozača radi veće bezbednosti, Uber je želeo da uštedi. Važan faktor je bilai želja da se ubrza proces uvođenja komercijalne upotrebe autonomnih taksi vozila do kraja godine.
Pored ljudskog faktora, autonomna vozila su imala problem vožnje kroz gradilišta ali i u saobraćaju ukoliko se nađu pored velikog vozila poput autobusa ili kamiona. I dok je Waymo imao odlične rezultate testiranja – čovek je prosečno reagovao na svakih 9000 kilometara, dok je vozač Ubera u Arizoni morao da reaguje prosečno na svakih 20 kilometara.
Ako su ova otkrića New York Timesa tačna, to će biti još jedan skandal za Uber, kojih kompanija već ima i previše. Novonastali problemi mogu da prilično unazade kompletnu industriju koja pokušava da usavrši autnomna vozila. Veruje se da će tržište ovih vozila vredeti bilione dolara, ali ta predviđanja svakim danom deluju sve nerealnije.
Izvor: New York Times