BIZIT 2022

Prijatelji od početka: Goran Đaković, Saga

Saga i PC Press sarađuju već više od 27. godina. U tom periodu Saga je izrasla u velikog sistem integratora i danas uspešno posluje u okviru austrijske New Frontier grupe.

PCPress.rs Image

Malo je IT firmi u našoj zemlji koje postoje tri i više decenija i sa kojima PC Press sarađuje od osnivanja do danas. U čemu je tajna vaše dugovečnosti?

Prvo: Rad, rad i još malo napornog rada. Prevashodno rad sa korisnicima, da dobro razumemo njihove zahteve i zajedno sagledamo šta žele da postignu realizacijom svojih zahteva. Zatim, rad na neprestanom usavršavanju znanja i novih tehnologija svih naših zaposlenih. Rad na neprestanom poboljšavanju uzajamnih procesa rada zaposlenih u Sagi.

Drugo: Ono Prvo ponavljati beskonačno mnogo puta i svaki sledeći put se uveriti da ste napredovali u odnosu na prethodni.

X-Faktor su nesumnjivo Sagini zaposleni. Svoj doprinos je dalo sigurno 1000+ zaposlenih… svi do jednog od njih, ma koliko dugo su bili deo tima, utkali su sebe svojim radom.

PCPress.rs Image
Goran Đaković, SAGA

Podsetite nas na nastanak i prve godine rasta vaše kompanije?

Nastali smo iz entuzijazma i želje da nešto stvorimo sebi – kao osnivačima, tako i onima koji su tada verovali u nas i imali hrabrosti da nam se pridruže, u tada novoj i neizvesnoj poslovnoj avanturi. Mnogo toga smo svi zajedno „znali“, što iz školovanja, što iz životnog iskustva, ali o „poslovanju jednog preduzeća“ svi zajedno veoma malo. Stoga „početak Sage“ je bio nov poduhvat za sve nas i jedino čime se mogu zasigurno pohvaliti je da smo SVI brzo učili u hodu. Prve godine su inače bile teške za našu domovinu, koja se u više navrata raspadala, a i domaća valuta devalvirala, pa nam se samim tim i privreda raspala. S tim u vezi, početak Sage bih mogao da opišem u dve i po reči: „učenje i preživljavanje“.

Pročitajte i:  GoPro: Od prvog broja zajedno

Rast, u pravom smislu te reči je počeo nakon nepunih 10 godina od osnivanja i verujem da ovo jako čudno „zvuči“ svakome ko ovo čita, ali tako je; barem ako ću reč „rast“ ispravno upotrebiti u odgovoru na vaše pitanje.

Kojih se uspeha najradije sećate? A šta nikako ne biste ponovo uradili kada biste sve iz početka?

Svi uspesi su mi dragi, iskreno dolazili su jedan za drugim nekako zasluženo! Nisam i nismo uticali na mnogo toga, posebno ne u početku, tako da nemam pametan odgovor na to pitanje, ali sam zadovoljan postignutim. Ja lično bih sve isto uradio, a s druge strane gledano, bila bi nemoguća misija bilo šta slično u Sagi otpočeti opet. Naprosto, Saga danas čak i ne podseća na Sagu osnovanu 1989. godine, niti na onu Sagu tmurne 1999. godine, niti na Sagu iz 2009. godine, kada smo ozbiljnije promenili vlasničku strukturu; nema novog početka. Saga je „biće“ koje traje i trajaće, prilagođavala se i prilagođavaće se i razvijala se i razvijaće se… valjda joj i sâmo ime nalaže da tako bude i ubuduće.

Pročitajte i:  Intervju: Uz tehnologije za prepoznavanje lica do bezbednijeg i lakšeg života

Računarsko tržište karakterišu česte i brze promene. Kako izgleda budućnost iz vaše perspektive? Koji su dalji pravci razvoja i širenja biznisa?

Sećam se jedne od retkih svojih prezentacija, bilo je to na Infofest-u, i prvi slajd je bila rečenica, verovatno tada odnekud pozajmljena: „ne jedu veliki male, već brži spore“. Time smo se mi tada rukovodili, danas bi morali da pitate „mlade lavove u Sagi“, šta oni misle i čime se oni rukovode.

Ono što je činjenica je da je Saga uvek odgovarala potrebama tržišta i njenih činilaca, verujem da će tako biti i ubuduće, a o konkretnim pravcima pitajte mlađe koji Sagu danas operativno vode.

PCPress.rs Image

Da li, uz sve promene, postoje neki principi vašeg poslovanja koji se nisu promenili?

Svaki ugovor se mora ispoštovati, ispuniti i isporučiti kupcu.

Šta su vaši lični planovi u narednih desetak godina?

Da mi dozvole da sedim na balkonu Saginog ICT Show-a  poput onog u Muppet-ima i da nesmetano uživam i povremeno poneku dobacim! Mala šala, mada u svakoj šali ima barem pola istine. Ali šalu na stranu, dokle god mrdam, makar i malim prstom, biću tu na raspolaganju svakom zaposlenom u Sagi.

Pročitajte i:  .rs i .срб: besprekoran servis obučen u novo ruho

A lični plan bih formulisao i kao potrebu da iskoristim sva svoja iskustva, znanje i energiju da meni bliskim osobama budem na raspolaganju u ostvarivanju njihovih želja, planova i ciljeva kako u profesionalnom tako i u privatnom životu.

Facebook komentari:
eFakture

Tagovi: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.