Šansa za oporavak novinarstva? Facebook ulaže 300 miliona u medije

Facebook ulaže 300 miliona dolara u novinarstvo kako bi doprineo poboljšanju kvaliteta vesti koje se objavljuju.

Kompanija Facebook koja stoji iza istoimene društvene mreže odlučila je da uloži značajna sredstva u razvoj novinarstva. Plan je da se u naredne tri godine uloži 300 miliona dolara u lokalne medije, ali i druge programe. Novac je pre svega namenjen novinarima od kojih stižu “vesti sa terena” i koji imaju problem sa finansiranjem.

Facebook ulaže u novinarstvo kako b lokalnim medijima omogućio da razviju model pretplate. Na ovaj način će se razviti poslovanje koje će im donositi prihode, a tu su i investicija u neprofitne medije. Ovaj potez dolazi u vreme kada je internet preplavljen neproverenim vestima, da ne kažemo lažnim.

Facebook ulaže u novinarstvo kako bi povećao ulogu lokalnih vesti

Facebook je mnogima glavni izvor informacija, a često se u poslednje vreme nalazi na udaru zbog lošeg filtriranja sadržaja. To je sigurno jedaon od razloga što se novac ulaže u edukaciju i sam izvora informacija. Kompanija se nada da će na ovaj način podići kvalitet informisanja koje je dokaz da je novinarstvo u krizi.

Pročitajte i:  Media Jam hakaton: Podkast u Srbiji - novi medijski prostor

Campbell Brown, Facebookov direktor u globalnog partnerstva za vesti, potvrdio je da kompanija ne može da promeni internet. Ipak, Facebook želi da sarađuje sa novinarima kako bi im pomogao da ostvare uspeh na društvenim mrežama, ali i van njih. Brown takođe ističe da je jedan od ciljeva pomoći medijima da se smanji njihova zavisnost od Facebooka.

Najpopularnija društvena mreža testira načine na koje bi povećala vidljivost lokalnih vesti za koje bi bili zainteresovani korisnici. Facebook to radi i zbog loše reputacije koja je stečena nakon američkih predsedničkih izbora i zloupotreba podataka korisnika.

Izvor: Associated Press

Facebook komentari:

BIZIT 2020

Data centri 2019
Tagovi: , , , , , , ,