Vodonik kao alternativa benzinu i dizelu 

Dokument pod naslovom „Konkurentna cena vodonika kao ekonomska alternativa benzinu i dizelu za transportni sektor u Hjustonu“ ispituje obećanje potencijala električnih vozila sa pogonom na vodonik sa gorivnim ćelijama (FCEV) da značajno smanje emisije gasova staklene bašte u transportnom sektoru. 

Više od 230 miliona metričkih tona gasa ugljen-dioksida ispušta se svake godine iz transportnog sektora u Teksasu.  Tradicionalna tečna transportna goriva poput benzina i dizela su poželjna zbog njihove veće gustine energije. Za razliku od vozila koja koriste benzin, koji oslobađa štetni ugljen-dioksid, i dizel – koji doprinosi štetnom prizemnom ozonu, električna vozila na gorivne ćelije pune vodonik za pet minuta i proizvode nultu emisiju. 

Prema Ministarstvu saobraćaja Teksasa, Hjuston je imao približno 5,5 miliona registrovanih vozila u fiskalnoj 2022. Zamislite da sva ova vozila koriste vodonik za gorivo

Hjuston, dom mnogih postrojenja vodonika za industrijsku upotrebu, nudi nekoliko prednosti, prema istraživačima. „Ima više nego dovoljno vode i komercijalnih sistema za filtriranje da podrži proizvodnju vodonika“, navodi se u studiji. 

„Dodajte tome postojeću infrastrukturu gasovoda za prirodni gas, koja proizvodnju i snabdevanje vodonikom čini isplativijim i čini Hjuston idealnim za prelazak sa tradicionalnih vozila na vozila na vodonik

Pročitajte i:  Značajno unapređenje za Porsche Taycan 

Studija upoređuje tri procesa proizvodnje vodonika: parni reforming metana (SMR), SMR sa hvatanjem ugljenika (SMRCC) i elektrolizu koristeći električnu energiju i vodu iz mreže. 

Istraživači su koristili H2A alate Nacionalne laboratorije za obnovljivu energiju (NREL) da obezbede procene troškova za ove puteve, i model analize scenarija isporuke vodonika (HDSAM) koji je razvila Nacionalna laboratorija Argonne za generisanje modela isporuke i troškova. 

Pored toga, upoređuje cenu vodonika u mreži sa SMRCC vodonikom, pokazujući da se bez podsticaja za poreski kredit SMRCC vodonik može isporučiti po nižoj ceni od 6,10 USD po kg vodonika na pumpi, što ga čini konkurentnim. 

“Ovo istraživanje naglašava transformativni potencijal vodonika u sektoru transporta“, rekla je koautor dokumenta, profesor Christine Ehlig-Economides. „Naši nalazi pokazuju da vodonik može biti konkurentan i ekološki odgovoran izbor za potrošače, preduzeća i kreatore politike u širem području Hjustona. 

Izvor: sciencedaily.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , ,