Borba protiv neželjenih telefonskih poziva

Neželjeni telefonski pozivi predstavljaju sve veći problem širom sveta, a izgleda amerikancima zadaju najviše muke, pa su bili prinuđeni da to regulišu. Prema podacima koje je objavila Federal Communication Commision, američki korisnici svakog minuta prime skoro 120.000 neželjenih poziva. Samo u julu ove godine, u Americi je napravljeno oko 4.7 milijardi tzv. „robocall“ poziva (što je oko 10 odsto svih poziva ostvarenih u tom periodu). Vlasti u svih 50 američkih država, su se zbog toga udružili sa 12 telekom operatera kako bi zajedničkim snagama stali na put i blokirali ovakve spam pozive.

Prema dogovoru koji je usvojen, operateri će implementirati tehnologiju za blokiranje poziva, a obezbediće i korisnicima besplatne alate za zaštitu od takvih poziva. Pored toga, obavezali su se da će napraviti sistem za procenu poziva, koji će ih okarakterisati kao legalne ili spam pozive. Ipak, za sprovođenje ove odluke nije usvojen rok, već je ostavljeno operaterima da prema sopstvenim sposobnostima i planovima implementiraju navedene mere.

Neki od velikih telekom operatera već imaju takve alate. AT&T i Comcast upotrebljavaju STIR/SHAKEN protokola za verifikaciju poziva između te dve mreže, a sličan sistem postoji i između AT&T i T-Mobile mreža. Verizon koristi istu tehnologiju preko koje nudi besplatan spam filter svojim korisnicima.

Istraživanje koje je sprovedeno na globalnom nivou kaže da svaki korisnik mobilne telefonije na svetu godišnje dobije u proseku 17 spam poziva, a da je po tom pitanju najviše opterećena Španija gde se čak 24 odsto poziva može svrstati u ovu kategoriju.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

SBB

PC Press konkurs
Tagovi: , , , ,