CRM u novom ruhu
Isprobali smo kako na platformi E2 CRM Hosting radi novi Microsoft Dynamics CRM 2013.
Više puta smo pisali da upotreba CRM rešenja može doneti velike prednosti poslovanju: sistematizacija podataka vezanih za prodaju, marketing i pružanje postprodajnih usluga klijentima znači i efikasniji rad i ujednačeniji nastup ka svim potencijalnim i postojećim klijentima. Investicija u samostalno CRM okruženje može biti velika tj. nedostižna za mala preduzeća, kompanije EUnet i Extreme su 2009. godine tržištu ponudile platformu E2 CRM Hosting, koja je Microsoft Dynamics CRM stavila u cloud okruženje i omogućila svima da CRM koriste po sistemu usluge za koju se plaća na osnovu obima upotrebe. Na taj način i najmanje kompanije mogu imati pristup savremenom CRM rešenju, bez izdvajanja velikih sredstava.
Vizuelne izmene
U srži ove usluge je rešenje MS Dynamics CRM koje je nedavno dobilo verziju 2013, sada dostupnu i korisnicima E2 CRM Hosting‑a. Šta nova verzija donosi? Iz korisničkog ugla gledano, najbitnije promene odnose se na dizajn okruženja: umesto menija s leve strane, sada su sve opcije smeštene u vrh, a meni s dodatnim funkcijama „iskače“ nadole. Korisnici tako nisu zatrpani velikim brojem opcija, već logičnim koracima biraju tačno ono što im treba i na kraju imaju najveći deo prozora za obavljanje određene aktivnosti.
Novi dizajn je i opciju za unos novih podataka stavio samo jedan klik daleko, u osnovnu liniju menija. Odatle je vrlo lako odabrati da li se kreira novi zadatak, unose podaci o klijentu, beleže informacije o novom potencijalnom klijentu… Korisnicima koji su već isprobali Windows 8 biće jasno odakle su stigli elementi novog dizajna interfejsa, a jedan od rezultata je i prilagođenost upotrebi dodirom – Dynamics CRM 2013 se lako koristi preko touchscreen monitora i tablet uređaja.
Sve je u procesima
Nešto manje očigledna, ali za korisnike zapravo i bitnija promena, jeste kreiranje jasnih poslovnih procesa. Tako je moguće definisati koje podatke zaposleni iz prodaje mora da unese kad dodaje novog potencijalnog klijenta u sistem, i na istom ekranu ima navedene naredne korake koji su definisani u prodajnom procesu. Na primer, prvi korak predstavlja kvalifikaciju potencijalnog klijenta, gde se unose osnovni podaci i procenjeni budžet, nakon čega sledi razvijanje klijenta, u okviru kojeg se utvrđuju njegove potrebe, daje predlog rešenja, da bi usledila faza u kojoj se razrađuje predlog za klijenta itd.
Svaki korak je logična posledica prethodnih aktivnosti, svi su koraci vidljivi s jednog mesta, tako da je zaposlenom jasno šta je sledeće što treba da se uradi, a elementi u koracima su nešto što se lako prilagođava konkretnim potrebama poslovnih procesa određenog klijenta. Svi podaci uneti kroz različite opcije u sistemu automatski se povezuju s određenim kontaktom, a sve se integriše i s drugim aplikacijama kao što su Outlook, Skype i Lync, odnosno Web servisima kao što je Bing Maps. Na taj način je olakšana direktna komunikacija sa svim kontaktima na različite načine.
Svaka aktivnost u sistemu proizvodi određenu društvenu akciju koja se vidi na dashboard ekranima. Pored automatski generisanih obaveštenja, tu zaposleni mogu i direktno unositi beleške vezane za posao i određene aktivnosti i dobiti od kolega povratne informacije koje im na neki način mogu pomoći. Time je olakšana interakcija među kolegama, bez potrebe da izlaze iz sistema, a takođe na jednom mestu svi vezani za određenog klijenta ili proces mogu brže videti sprovedene bitne aktivnosti. Već znamo da Dynamics CRM korisnicima donosi brojne prednosti, a nova verzija je fokusirana na jednostavniji i brži rad, kao i mogućnost upotrebe s bilo kog mesta, zahvaljujući interfejsu prilagođenom dodiru.
EUnet Cloud Hosting
E2 CRM Hosting koristi EUnet‑ovu platformu Cloud Hosting koja je nedavno unapređena tako da obuhvata i servere na platformi Hyper‑V 2012 R2, što olakšava rad korisnicima koji svoje poslovanje zasnivaju na Microsoft‑ovim alatima. Korisnik sam određuje koji će operativni sistem koristiti u svojim virtuelnim mašinama, a kroz portal EUnet Hosting samostalno određuje koliko resursa mu je neophodno u cloud okruženju. To se odnosi na broj procesora, količinu radne memorije, prostor na hard‑disku, kao i na izbor SQL servera – od besplatne Express verzije do kompletne Enterprise edicije.
Marko Herman
(Objavljeno u časopisu PC#209)