Električna vozila u Indiji do 2030. godine?
Preduzeća u Indiji traže podršku od države kako bi ispunili cilj da najmanje 65 odsto prodaje novih vozila bude električno do 2030. godine, prema ugledu na velike kompanije širom sveta. Više od 25 kompanija, uključujući proizvođače automobila Mahindra & Mahindra i Volvo, naftnog giganta Shell-a i start-up kompanija za čistu mobilnost, žele da Indija postavi čvrste ciljeve i okvirnu politiku za podršku prelaska na električna vozila (EV), rekao je svetski poslovni savet za održivi razvoj (WBCSD).
Ovo je prvi kolektivni pritisak kompanija u Indiji da pređu na čistu mobilnost koji dolazi uoči konferencije Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama – koja se smatra ključnom za ukidanje većih obaveza vlade da zaustave globalno zagrevanje.
Indija je treći najveći svetski emiter štetnih gasova nakon Kine i SAD-a i sa tim u vezi je vitalna u borbi protiv klimatskih promena.
“Nakon brzog rasta u indijskom sektoru obnovljivih izvora energije, dekarbonizacija transporta je sledeća velika prilika Indije da se pozabavi klimatskim promenama”, rekao je Joe Phelan, direktor WBCSD-a u Indiji.
Postavljeni ciljevi do 2030. godine
Ako se ovakav plan realizuje, mogao bi pružiti investicione mogućnosti od oko 200 milijardi dolara a takođe bi se smanjile emisije indijskog drumskog transporta za 15 odsto, saopštio je WBCSD.
Indija ima neke od najzagađenijih gradova na svetu, a vlada je pritiskala proizvođače automobila da pređu na električna vozila kako bi očistili vazduh i smanjili skup uvoz nafte. Ali kompanije su se sporo prilagođavale, rekavši da je cena električnih vozila i dalje visoka zbog velikih troškova baterija i neadekvatne infrastrukture za punjenje koja šteti prodaji.
Poslednjih meseci Indija je pojačala planove za podsticanje kompanija da lokalno proizvode električna vozila i baterije kako bi povećale ponudu i dopunile niz saveznih i državnih beneficija za kupce električnih vozila.
WBCSD je rekao da do 2030. godine kompanije žele da 30 posto novih automobila, 70 posto novih motocikala i skutera i 35 posto novih autobusa bude električno.
Da bi se ostvarili ti ciljevi, vlada treba da legalizuje taksi usluge e-bike-a, potrebne su dozvole voznim parkovima za električne trotočkaše i lak pristup finansijama i mogućnostima iznajmljivanja električnih automobila kao i brža ugradnja javnih punjača.
Indijski proizvođač autobusa JBM Group, proizvođač motocikala Hero Electric, proizvođač teretnih vozila Switch Mobiliti, energetska kompanija Fortum, IKEA i LeasePlan takođe podržavaju ovaj napor.
Izvor: Gadgets 360