Ford i HP udružuju se da bi napravili delove F-250 od otpada 3D štampača
Iz perspektive održivosti, jedna od prednosti 3D štampe je što proizvodi manje otpada.
Najbolje od svega je što je tako napravljen deo lakši i jeftiniji za izradu
Ali čak i ako ne računate propale i stare prototipe, i dalje dobijate nusproizvode poput plastičnih kalema, koji mogu završiti na deponijama. To je ono što nedavni razvoj u fabrici Ford čini zanimljivim. Uz pomoć HP-a i još tri kompanije, proizvođač automobila je pronašao način da ponovo iskoristi potrošeni 3D materijal za stvaranje delova automobila, ubrizgavanjem rastopljenog materijala u kalup.
Ford već koristi ovu tehniku za proizvodnju delova za dovod goriva za svoje kamionete F-250. Kompanija kaže da su rezultirajući klipovi sedam posto lakši i da koštaju 10 posto manje nego delovi proizvedeni na uobičajeni način. Takođe su jednako izdržljivi i otporniji na hemikalije i vlagu. Jedna komponenta bez otpada u ogromnom potrošaču fosilnih goriva poput F-250 neće sprečiti predstojeću klimatsku krizu, ali je korak u pravom smeru. Ford kaže da istražuje upotrebu tehnologije za pravljenje spojnica za gorivo za 10 drugih vozila u svojoj trenutnoj liniji. Jednako važno, kompanija troši 22 milijarde dolara na razvoj električnog vozila, uključujući verziju svog popularnog F-150.
Izvor: Engadget