Računari i Galaksija

Fordova funkcija moći da se nosi sa gužvom u gradu

BlueCruise, Fordov sistem za pomoć vozaču bez upotrebe ruku, biće dostupan u 500.000 vozila do 2024. A sistem nivoa 3, koji se takođe naziva uslovna ili nenadzirana autonomija, biće prvi dostupan u Fordovim električnim vozilima sledeće generacije.

PCPress.rs Image

BlueCruise je sistem nivoa 2, što znači da vozilo kontroliše glavne funkcije kao što su ubrzanje i kočenje, kao i centriranje trake i automatska promena trake. Ali dok vozači mogu da skinu ruke sa volana i noge sa pedala, oni moraju da drže pogled na putu i ​​da budu spremni da preuzmu kontrolu u trenutku. Ford je naveo da su vozila opremljena BlueCruise-om već prešla preko 50 miliona milja.

Nivo 3 se odnosi na visoko automatizovanu vožnju, gde vozač i dalje treba da bude u mogućnosti da preuzme vozilo na zahtev, ali takođe može da skrene pogled sa puta u određenim situacijama. Neki stručnjaci tvrde da L3 sistemi mogu biti opasni s obzirom na potrebu da vozači ostanu pažljivi uprkos tome što vozilo obavlja većinu zadataka u vožnji.

Pročitajte i:  Ford povlači 20.000 kamiona iz Kanade

Ford je u trci da što brže i bezbednije unese više delimično autonomnih karakteristika u potrošačka vozila. Tesla pokreće diskusiju sa svojim kontroverznim beta sistemom, Full Self-Driving, koji teoretski može da se nosi sa lokalnim putevima sa saobraćajnom signalizacijom i pešacima, ali je takođe kritikovan kao opasan i nedovršen proizvod bez dovoljno zaštitnih ograda.

GM takođe ima funkciju za autoput bez upotrebe ruku pod nazivom Super Cruise i rekao je da će objaviti napredniji proizvod pod nazivom Ultra Cruise koji može da se nosi sa „95 odsto“ zadataka vožnje. Volvo, Mercedes-Benz, Audi i drugi takođe rade na sopstvenim L3 proizvodima.

Prošle godine, Ford se odustao od svoje robotaksi jedinice, Argo AI, tvrdeći da će se L3 autonomne karakteristike na kraju pokazati profitabilnijim i manje tehnički složenim. Doug Field, potpredsednik kompanije zadužen za elektrifikaciju i softver, odbio je da stavi datum uvođenja svojih L3 funkcija tokom današnjeg događaja.

„Koliko god to želeo, nećemo isporučiti L3 do 2025. godine“, rekao je Fild. „Prosto je previše ambiciozno i poduhvatljivo, tako da moramo da postavimo temelje. Ali moraćete da sačekate još malo na L3.”

Pročitajte i:  Ford povlači 20.000 kamiona iz Kanade

Field je opisao „ključne slučajeve upotrebe“ za Fordov proizvod L3 kao saobraćaj sa zaustavljanjem i kretanjem i duga putovanja u kojima možete „skinuti pogled sa puta“ i vozilo će se nositi sa svim upravljanjem, ubrzanjem i kočenjem. Field je takođe istakao ograničenja ove funkcije, rekavši da najverovatnije neće moći da se nosi sa urbanim sredinama sa znakovima za zaustavljanje i pešacima.

„Operacije u centru grada sa pešacima i znakovima za zaustavljanje i dvostruko i trostruko parkiranim automobilima“, rekao je Field. „To je najteže moguće mesto da se L3 podigne i krene.“

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: