„Inovacija“ G/O Media kompanije AI ima težak početak
Prošle nedelje, rukovodstvo G/O Media je imalo vesti za zaposlene u brojnim publikacijama koje kompanija poseduje: članci generisani veštačkom inteligencijom bili su odmah iza ugla.
„Mi smo i vodeća tehnološka kompanija i urednička organizacija koja pokriva tehnologiju u svetskoj klasi na više lokacija“, napisao je urednik redakcije Merrill Brown u e-poruci. „Tako da je potpuno prikladno – i zapravo naša odgovornost – da učinimo sve što možemo da razvijemo inicijative AI relativno rano u evoluciji tehnologije.”
G/O-ovi rani eksperimenti sa AI alatima počeli su u sredu kroz nekoliko članaka koji su se pojavili na Gizmodu i The A.V. Klub je pripisan odgovarajućim botovima publikacije. I skoro odmah, došlo je do sramotnih grešaka.
Prva priča Gizmodo bota, “A Chronological List of Star Wars Movies & TV Shows,” sadržala je činjenične greške o hronologiji u svemiru franšize, na šta su fanovi brzo ukazali. James Whitbrook, zamenik urednika io9, gde se priča pojavila, tvitovao je da nije znao da će članak biti objavljen malo ranije. Whitbrook je takođe rekao da „niko na io9 nije igrao ulogu u njegovom uređivanju ili objavljivanju“. Od ovog pisanja, originalna veza do priče vraća poruku o grešci.
Preko na The A.V. Klub, lista pod nazivom „Najveći letnji blokbasteri 2003: 10 filmova koji se ne mogu propustiti“ pripisana je botu prodajnog mesta. Članak gotovo da ne sadrži pisanje ili analizu, ali njegova konstrukcija sugeriše da je članak pokušaj da se privuče jeftin saobraćaj pretrage. Komad je takođe sindiciran za Yahoo Entertainment.
Nije jasno kako su članci dodeljeni, generisani i da li ih je u bilo kom trenutku uređivao čovek pre objavljivanja uživo. G/O Media nije odmah odgovorio na pitanja The Verge o uređivačkom procesu i nadzoru priča napisanih veštačkom inteligencijom.
Kompanija, koja takođe poseduje publikacije kao što su Deadspin, Jezebel i The Onion, daleko je od prvog medija koji koristi generativni AI softver za proizvodnju sadržaja. Od BuzzFeed-a do CNET-a, izdavači su se okrenuli alatima veštačke inteligencije da bi proizveli materijal kao što su članci sa objašnjenjima, kvizovi i liste, prodajući stožer rekavši da mašine neće zameniti ljudske pisce, već će umesto toga osloboditi osoblje kako bi mogli da rade na ambicioznijim projektima.
Ali uz sve prednosti alata veštačke inteligencije koje medijske kompanije hvale, postoje očigledni problemi – kao prvo, proizvedeni materijal je često loš ili očigledno netačan. Nakon niza grešaka u pričama proizvedenim korišćenjem AI sistema, ljudski CNET-ovi zaposleni su uradili posao vraćanja i prepisivanja desetina članaka. U časopisu Men’s Journal, članci zasnovani na veštačkoj inteligenciji sadržali su greške u pričama o zdravlju i nauci koje su morale biti ispravljene nakon objavljivanja. Pisci, urednici i drugi novinari u medijskim kućama koji eksperimentišu sa AI alatima odbili su tehnologiju koja je zadirala, koja je s vremena na vreme bila raspoređena sa malo transparentnosti – i dok su zaposleni otpušteni, a timovi razoreni. Ubrzo nakon što je objavio svoju inicijativu za veštačku inteligenciju, BuzzFeed je zatvorio svoj novinski ogranak koji je osvojio Pulitzera. Zaposleni u CNET-u su se nedavno uključili u sindikate, rekavši da radnici moraju da govore o
Izvor: TheVerge