Istovremeni prikaz formule i rezultata u Excelu
Kada želimo da prikažemo sadržaj formule jednog polja, najzgodnije je da se pozicioniramo kursorom na njega i u Insert function polju ispod ribbon‑a videćemo izračunavani izraz.
Ako želimo na ekranu da vidimo formule koje se nalaze u svim poljima, dovoljno je da pritisnemo Ctrl+~ (~ je znak tilda koji se nalazi ispod čuvenog tastera Esc).
Ukoliko želimo da vidimo i formule i rezultate, moramo da pribegnemo malo složenijoj „gimnastici“.
Jedno od rešenja jeste da kreiramo vlastitu, korisnički definisanu VB funkciju koja će automatski modifikovati tabelu umesto nas.
Sa Alt+F11 ulazimo u VBA editor i desnim klikom na Project Explorer pozivamo kontekstni meni u kojem pronalazimo Insert, a nakon njega i Module. U otvoreni prozor unećemo sledeći kod:
Function GetFormula(cell)
GetFormula = _
cell.Formula
End Function
Sada možemo da pozivamo ovu funkciju formulom =GetFormula(A1) kada god nam je potrebno da prikažemo koja formula se krije iza izračunatog rezultata paralelno prikazanog u polju A1. Prevlačenjem formule možemo da razotkrijemo sva interesantna polja, a da pri tome ostavimo sve postojeće rezultate i ne narušimo formatiranje, za razliku od globalnog Ctrl+~ koje skoro sva polja drastično proširi i tako izbaci iz vidokruga dobar deo tabele.
A može i jednostavnije: iskoristi se postojeća Excel funkcija FORMULATEXT!
Ipak, pozdravljam inicijativu da se pokaže kako u Excel-u korisnici mogu sami da kreiraju svoje funkcije!