Kopaonik Business Forum: U srpske startape uloženo više od 140 miliona evra
U startape u Srbiji uloženo je više od 140 miliona evra, ali domaće kompanije skoro uopšte ne sarađuju sa njima, pokazalo je istraživanje Inicijative Digitalna Srbija predstavljeno na sinoćnom uvodnom događaju na Kopaonik biznis forumu pod nazivom “Startapi: motor digitalne Srbije”.
Takođe, 60% startapa se fokusira isključivo na poslovne klijente i njihove proizvode koriste kompanije širom sveta, među kojima i Apple, DHL, Nike, Samsung, Uber, Ikea i Mic helin. Zašto onda domaće kompanije misle da startap firme stvarno nikad neće poleteti i skoro uopšte ne sarađuju sa njima, pa ni sada kada im država nudi poreske podsticaje na svako ulaganje u inovativne startape, pita Inicijativa Digitalna Srbija.
Generalni direktor Inicijative Digitalna Srbija, Nebojša Đurđević je istakao da više od 50% novih poslova dolazi od startap preduzeća, kao i da u Srbiji imamo oko 200 startapa, od kojih 45% nije dobilo nikakvo eksterno finansiranje, već su svoj rast zasnovali isključivo na sopstvenim ili sredstvima porodice i prijatelja.
Zoja Kukić iz Inicijative Digitalna Srbija je rekla da je nedavno istraživanje pokazalo da 94% menadžera u kompanijama u Srbiji kaže da digitalna transfomracija menja industriju kojom se bave. Dodala je da je mnoge iznenadilo i istraživanje koje je pokazalo da je preko 70% kompanija u Srbiji sprovelo bar jedan projekat u domenu digitalne transformacije, i zapitala koliko zaista digitalna transformacija domaćih kompanija može da bude inovativna ako su iz tog procesa isključeni oni koji su zapravo nosioci inovacija o toj sferi – startapi.
Izvor: N1