Nove cene za aplikacije u App Store-u
Kompanija Apple saopštila je da će od sledećeg meseca cene aplikacija u App Store-u biti veće u nekim zemljama Azije i Južne Amerike.
Povećanje se odnosi i na kupovine u App Store prodavnici
Nove cene, izuzimajući pretplate koje se automatski obnavljaju, stupiće na snagu 5. oktobra, saopštila je kompanija.
Kompanija periodično prilagođava svoje cene u različitim regionima i snižava cene za zemlje evrozone. Prošle godine kompanija je pokušala da se prilagodi valutama i porezima, spuštajući početne cene za mnoge aplikacije. Najnovije poskupljenje povećava te početne cene.
Brz rast inflacije, kamatnih stopa i cena energije ove godine pogodio je jen, euro i većinu drugih valuta. Kompanija sada periodično podiže svoje cene u određenim regionima. Međutim, sada se kompanija prilagođava novom odnosu eura i dolara.
Osim zemalja evrozone, poskupljenja će pogoditi i Švedsku i Poljsku u Evropi. Zatim, Japan, Maleziju, Pakistan, Južnu Koreju i Vijetnam u Aziji. Što se tiče Južne Amerike biće pogođen Čile.
Za neke zemlje kao što je Vijetnam, povećanje cena je posledica novih propisa koji se odnose na naplatu poreza od potrošača, navodi Apple.
Takođe, Apple je najavio još više reklama u App Store-u ali i na zaključanom ekranu iPhone-a, kao i u pojedinim aplikacijama. Apple je zabeležio rekordni prihod od oko 20 milijardi dolara u drugom kvartalu 2022. godine. Što se tiče App Store-a, zabeležen je porast od 12 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Izvor: Reuters