Maxi 2024

Predstavljen Artifact, nova društvena mreža za objavu vesti

Suosnivači Instagrama, Mike Krieger i Kevin Systrom, predstavili su novu aplikaciju, Artifact, personalizovani agregator vesti. Aplikacija još uvek nije javno dostupna (nalazi se u zatvorenoj beta fazi), a suštinski predstavlja moderniju verziju Google Reader-a, aplikacije od pre 10 godina, koja je koristila RSS za prikupljanje vesti. Umesto toga, Artifact koristi mašinsko učenje za personalizaciju sadržaja koji servira korisnicima, a donosi i elemente društvene mreže, jer omogućava korisnicima da sa svojim prijateljima komentarišu vesti.

PCPress.rs Image

Prilikom početka upotrebe, Artifact će prikazivati vesti koje su odabrali urednici, ali će tokom vremena prilagođavati sadržaj temama koje interesuju korisnike. Izvori sa kojih će se vesti preuzimati biće testirani i verifikovani. Među njima će biti velikih novinskih kuća (kao što je The New York Times), ali i neki manje poznati novinski izvori. Korisne opcije biće mogućnost kontrole komentara, prikaz vesti interesantnih osobama koje pratite, kao i privatno komentarisanje slanjem komentara direktno u inbox nekog drugog korisnika.

Koncept ove nove društvene mreže preklapa se sa Twitter-ovom opcijom za komentarisanje vesti. Takođe, predstavljena je u vreme kada mnogi Twitter korisnici razmišljaju o alternativama. Tu su i druge slične aplikacije, kao što su Apple News, Google News, Pocket, Matter, pa čak i Meta. Iako je konkurencija velika, autori smatraju da će se Artifact probiti zbog tehnologije mašinskog učenja, na sličan način kao što su odlične algoritamske preporuke učinile TikTok dominantom aplikacijom za praćenje video snimaka.

Pročitajte i:  Instagram kopira TikTok: Uspeh u imitiranju drugih

Artifact je još uvek u fazi razvoja i za sada nije monetizovan. Ipak, navedeno je da se razmatra i opcija sa pretplatom, po modelu podele prihoda sa autorima vesti. Na Artifact sajtu su počele da se primaju prijave za pristup mreži, ali trenutno to mogu da urade samo korisnici iz SAD-a.

Izvor: TechCrunch

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,