BIZIT plus

Tesla automobil: podela sveta?

Jonh Naughton, bloger, preneo je svoje iskustvo vlasništva automobila Tesla.

PCPress.rs Image

„The Guardian“ je preneo vest koju je napisao John Naugthon o svom iskustvu vlasništva automobila Tesla. Tokom 2020. godine ovaj iskusni novinar je kupio Teslin automobil. Prvo što je primetio kod ovog vozila je promena ponašanja suseda prema njemu. „Svako ko ima Teslin automobil, podržava Ilon Maska, i njega treba uzemljiti.“

Vlasnik Tesla podseća da su se tokom 2005. godine, razumni Nemci u odelima, smejali kretenu koji pravi električni automobil. Zar nije znao da je pravljenje automobila rezervisano za BMW, Mercedes, Ford, General Motors, Toyotu i da su jedino oni sigurni, jer su proveli najveći deo veka smišljajući kako da to urade profitabilno u velikim razmerama? Naravno, može da proizvodi skupe igračke kao tipovi iz Silicijumske doline – ali ne i da pravi automobil?

Podrugljivi skepticizam podseća ovog novinara i na 2007. godinu kada je Apple lansirao iPhone. To je vreme kada Nokia vlada svetom, a tržište mobilnih telefona se smatra zrelim. Možemo da dodamo da su se veoma slično odnosili i prema pojavi TikToka do pre nekoliko godina.

Pročitajte i:  Tesla izbegavala plaćanje federalnog poreza dok je isplaćivala izvršnim direktorima 2,5 milijardi dolara tokom pet godina

Tesla ne samo da je promenio tržište, pojavom motora koji ne radi na unutrašnje sagorevanje, već je promenio model prodaje. Tokom prošle godine proizvedeno je milion vozila i svi su prodati. Postoje liste čekanja. Nema preprodavaca – postoji samo odnos proizvođač kupac.

Ipak, mana Teslinog poslovanja je zanemarivanje nege. Tesla nije uspeo da sagleda potrebu za „negom“ automobila. Tako izostaju servisi koji mogu na licu mesta da izvrše opravke. Shodno tome, vlasnici vozila Tesla se suočavaju sa noćnom morom prilikom kvara i pozivom na call centar. Teslini automobili imaju veoma često greške, ali bi one mogle da budu ispravljene.

Sa druge strane, upravo centralizovan servis ima upravo za cilj ispravljanje grešaka u budućnosti. Niko nije ni očekivao da prvi modeli neće imati greške. Ali više mesta za opravke bi te greške produbile, zanemarile i rasule. Upravo centralizovan način poslovanja u otklanjaju grešaka, Masku pruža poziciju za efikasne modele u budućnosti.

Izvor: The guardian

Facebook komentari: