TrendMicro

Twitter alternative za Musk-averse

Twitter sada ima novog vlasnika, a društvena mreža (da ne pominjemo većinu drugih medija koji prate popularnu kulturu i tehnologiju) je preplavljena spekulacijama šta će Elon Musk uraditi s tim.

PCPress.rs Image

Ako ste među onima koji razmišljaju da odustanu od Twittera – ili koji su već otišli ​​– evo nekoliko alternativa

Neki korisnici Twittera izjavljuju da planiraju da pronađu alternativu radije nego da ostanu i saznaju – a neki su već otišli. Dakle, ako želite da nastavite da pratite društvene mreže, ali više ne želite da se bavite Twitterom, gde da idete? Pronašli smo nekoliko mogućih alternativa. Većina njih nema veličinu i obim Twitter-a, i teško je reći da li će neka od njih privući dovoljno pratilaca. Neki od njih liče na Twitter u realnom vremenu, ali većina pruža drugačiji pogled na to kako društvena mreža može da izgleda. U zavisnosti od toga šta dobijate od Twittera — možda ga koristite za emitovanje svog rada ili ga možda koristite za praćenje vesti, ili ga možda koristite za povezivanje sa drugim Twitter korisnicima — možda ćete više voleti neke od ovih opcija u odnosu na druge . Ali pogledajte i vidite da li je nešto od ovoga vredno provere.

Mastodon

Mastodon je neka vrsta decentralizovane verzije Twittera. Ne pridružujete se Mastodontu per se; pridružite se određenom serveru koji vodi organizacija, pojedinac ili grupa pojedinaca. Smernice moderiranja određuje svaka grupa (iako postoje osnovne smernice za moderiranje koje se primenjuju na sve servere). Niste ograničeni na jedan server; možete pratiti ljude ili imati pratioce sa drugih servera, a možete i menjati servere — ili kreirati svoje. Na Mastodon-u objavljujete poruke (umesto tvitova) sa ograničenjem od 500 reči po objavi; možete priložiti slike, video ili audio datoteku. Ohrabruju se heštegovi, a postoje i aplikacije za iOS i Android uređaje.

Reddit

Reddit je poznata mreža koja postoji već duže vreme. Sajt je napravljen po uzoru na klasične message board-ove, i ne izgleda niti se ponaša isto kao Twitter fid – umesto toga, podeljen je na podgrupe, poznate kao subreddit, i možete se pridružiti bilo kom subredditu koji vas interesuje — anime, heklanje, Ratovi zvezda, naučno-fantastična literatura ili bilo šta o političkim, religijskim ili društvenim temama o kojima biste želeli da razgovarate. Može postojati više od jednog subreddita koji obrađuje različite aspekte teme ili ima drugačiju vrstu moderacije. Svaki subreddit ima svoja pravila, a moderator može da vas izbaci ako ih se ne pridržavate. Pokrenete temu, a diskusija o toj temi je u nizu; možete glasati za ili protiv teme ili jednog od unosa u temi. Pošto je interfejs u ​​nizu, može doći do diskusija u kojima autor odgovara na pitanja o knjizi ili tehnički stručnjak pomaže u rešavanju problema. Ali Reddit je veliki, pa očekujte da ćete provesti neko vreme istražujući pre nego što pronađete svoje zajednice.

Pročitajte i:  Microsoft olakšava korišćenje komunikacije na Discordu

Cohost

Cohost je nova društvena mreža koja je još uvek u beta fazi. Svako se može prijaviti, ali ako nemate pozivnicu, moraćete da sačekate dan ili dva pre nego što zaista budete mogli da objavljujete postove; možete, međutim, razgledati okolo. Kao i kod Twittera, pratite postove drugih ljudi; međutim, postovi se uvek prikazuju redosledom kojim su objavljeni, a ne putem bilo kakvog algoritamskog listinga. Stranice se kreiraju oko određenih korisnika ili tema; možete pratiti stranicu ili temu (označeno heš oznakom). Ako neko želi da vas prati, morate ga prvo odobriti.

Tumblr

Tumblr, pokrenut 2007. godine, je više serija blogova, a ne društvena mreža za diskusiju. Možete lako da skrolujete kroz najnovije unose svih ljudi koje pratite; kliknite na unos da vidite (i učestvujete u) bilo kojoj diskusiji. Svaki unos nudi tekst, sliku ili video; sledbenici tada mogu da razgovaraju o unosima putem priloženih beleški. Takođe možete ponovo da blogujete (drugim rečima, stavite unos u svoj fid) ili delite unos na druge usluge. Za razliku od prethodnih usluga, Tumblr ima oglašavanje, iako možete da se rešite reklama za 4,99 dolara mesečno ili 39,99 dolara godišnje.

Discord

Discord je više diskusijioni servis nego besplatna društvena mreža. Sastoji se od odvojenih servera koji omogućavaju učesnicima da učestvuju u tekstualnim diskusijama, video i glasovnim pozivima i razmenjuju fajlove; Administratori mogu da podese interfejs u ​​zavisnosti od toga kako žele da rukuju dozvolama, diskusijama, ikonama itd. Drugim rečima, Discord može biti veoma korisna alatka, posebno u rukama nekoga ko je razumno tehnički potkovan. Kada preuzmete aplikaciju Discord (koja je dostupna i za desktop i za mobilne uređaje), možete navesti onoliko grupa kojima pripadate na levoj strani ekrana.

Pročitajte i:  TikTok ujedinjuje neprijatelje

CounterSocial

CounterSocial je prva aplikacija za društveno umrežavanje koja takođe uključuje VR aspekt (koji se zove Counter Realms). Ali ako želite da se držite osnova, onda se ova društvena mreža hvali na svojoj naslovnoj stranici da ne dozvoljava trolove, reklame ili lažne vesti — i u stvari, trenutno zabranjuje nekoliko zemalja jer su „izvorne tačke“ za botove, kao što su Rusija, Kina, Iran, Severna Koreja, Pakistan i Sirija. Njegov korisnički interfejs radi preko niza kolona umesto tradicionalnog feeda; ako ste ikada koristili Tweetdeck, imate dobru predstavu o tome kako izgleda CounterSocial. Možete koristiti svaku kolonu da biste pratili različite hashtagove ili liste korisnika. Možete da zakačite kolone na njihovo mesto ili da ih pomerate po interfejsu; uredite obaveštenja za odgovore ili nove unose. Postoji i link za čet za podršku i rešavanje sukoba. Društvena mreža je besplatna; Pro nalog košta 4,99 dolara mesečno i uključuje dodatnu bezbednost, pristup drugim fidovima kao što su radio o saobraćaju i video snimci vesti, i ulazak u Counter Realms.

WT.Social

WT.Social je prilično jednostavna društvena mreža koja se reklamira kao netoksična. WT je skraćenica za „WikiTribune“, što je očigledno bila prethodna iteracija sajta; hostuje se na GitHub-u. Interfejs je veoma sličan Facebook-u, sa centralnim feedom; možete pratiti ljude („prijatelje“) ili teme („subvikiji“), a ako ne pronađete podviki koja se bavi temom koja vas zanima, možete kreirati sopstvenu. Možete dodati slike ili video zapise svojim objavama; za sajt se još uvek kaže da je u beta verziji.

Pročitajte i:  Facebook prodaje nove vrste oglasa na Instagramu i Messenger-u

Facebook

Ako tražite alternativu Twitter-u, verovatno vam ne treba govoriti o Facebook-u, a ako niste na Facebook-u, to je verovatno namerno. Ali ako vam nedostaje mogućnost da budete u toku sa porodicom i prijateljima na Twitteru, to možete da uradite i na Fejsbuku. Istina je da uprkos fidovima pokretanim algoritmima, čestim reklamama i mogućim kršenjima privatnosti, još uvek ima mnogo ljudi — često članova porodice — koji i dalje koriste Facebook.

Druge alternative

Postoji niz drugih resursa za društvene mreže, naravno; ovde smo se dotakli samo nekoliko. Dok većina gore navedenih mreža uglavnom zavisi od pisane reči, postoje neke prilično popularne društvene mreže koje koriste video kao glavno sredstvo komunikacije, kao što su TikTok i BeReal. Ako vam je prijatno da koristite video – ili ga čak više volite od društvenih mreža zasnovanih na tekstu – to je nekoliko mesta za odlazak. Postoje, naravno, i druge mreže koje se fokusiraju na specifične potrebe ili zajednice. Na primer, LinkedIn je usmeren ka poslovanju i traženju posla, dok je DeviantArt mesto za zajednicu vizuelnih umetnosti. Postoje i mreže koje su još uvek u izradi. Onaj koji se često pominje, ali čija budućnost može biti u pitanju je Bluesky. Ovaj eksperiment u stvaranju decentralizovane društvene mreže finansira Twitter, pa će biti zanimljivo videti šta će se desiti u narednih nekoliko nedelja.

I, naravno, postoji tradicionalni blog — koji je i dalje način da komunicirate sa prijateljima, porodicom i (ako ste kreativni) fanovima. Koju uslugu za blogovanje i/ili softver koristite zavisi od toga šta želite da radite, kome želite da to pokažete i koliko ste vešti s tehnologijom. Poenta je da nijedna društvena mreža nije večna (kao što je pokojni Compuserve, pre-MySpace Friendster). Twitter je definitivno imao snažan uticaj na diskurs zajednice u poslednjih nekoliko godina; moraćemo da vidimo da li će zadržati taj uticaj u ovom novom poglavlju i, ako ne, šta će ga zameniti.

Izvor: Theverge

Facebook komentari:
eFakture

Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *