Zuckerberg obećava: Facebook će se fokusirati na privatnost korisnika

Vlasnik Facebooka Mark Zuckerberg odlučio je da (opet) obeća da će se kompanija promeniti. U svom blogu, Zuckerberg je istakao želju da transformiše Facebook u platformu fokusiranu na privatnost.

Zuckerberg obećava Facebook će se fokusirati na privatnost korisnika

Zuckerberg veruje da će servisi koji nude privatnost poruka biti popularniji od otvorenih platformi. Podsećamo da je Facebook vlasnik Messengera i Whatsappa, pa je jasno da se njegov osvrt na privatnost odnosi pre svega na ove servise.

Posvećenost Zuckerberga pravima korisnika nije došla sama od sebe. Facebook je pretrpeo seriju skandala gde se pokazalo da je “privatnost korisnika” prilično fleksibilna stvar. Podsetimo samo na incident od prošle godine kada su privatni podaci 50 miliona korisnika korišćeni u političke svrhe. Zloupotrebe privatnih podataka korisnika su se samo ređale dok je Mark ponavljao mantru grešili smo, ali sad smo se promenili.

Mark Zuckerberg je definisao i na šta tačno misli kada su promene u pitanju:

“Facebook i Instagram su pomogli ljudima da se povežu sa prijateljima, komunama i interesovanjima u digitalnom ekvivalentu gradskog trga. Ali ljudi sada sve više traže mogućnost privatnijeg povezivanja na nivou dnevne sobe.”

Zašto Zuckerberg obećava novi nivo privatnosti korisnika?

Vlasnik Facebooka je istakao da želi da razvije društvenu mrežu koja će se fokusirati na privatnost, smanjujući količinu podataka koji se čuvaju. Jedan od koraka je da Facebook prestane da drži podatke u zemljama koje imaju slabe rezultate kada su ljudska prava u pitanju. On smatra da će to prouzrokovati da neke zemlje blokiraju servise ili da neće hteti da ih puste na tržište.

Pročitajte i:  TikTok navodno pravi "novi Instagram"

Mark Zuckerberg Cukerberg Zakerberg

Zuckerberg se nada da će nove mogućnosti privatnosti unaprediti i online poslovanje povećavajući sigurnost plaćanja i trgovine. On nije precizirao kada će se desiti ove promene, ali je nagovestio da će se to dogoditi u narednih par godina.

Verujem da treba da radimo u pravcu toga da ljudi mogu da govore i žive slobodno znajući da će njihove informacije biti zaštićene od neželjenih pogleda.

To su lepe misli od čoveka koji je možda i najveći krivac za relativizaciju privatnosti korisnika na interentu. Stručnjaci se slažu da je ovo novi korak u poslovanju kompanije koja želi da poboljša trenutno veoma lošu reputaciju. Kompanija želi da se distancira od čuvanja podataka, kao i da omogući zaštićene komunikacije (čak i od same kompanije).

Zuckerberg se nada da će time pokazati da nije odgovoran za sadržaje koji se postavljaju na njegove društvene mreže. Ako nije odgovoran, onda ne može biti kažnjen. Koliko je to realna strategija pokazaće vreme i novi trendovi na internetu.

Izvor: Facebook

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , ,