Bankarske usluge u aplikaciji Viber
Upoznajmo Chat Banking, novi servis Addiko banke vezan za aplikaciju Viber. Još jedan inovativni korak u smeru navika korisnika…
Za uspešan nastup na tržištu sve je važnije prilagođavanje navikama korisnika, praćenje njihovog „kretanja“ i komuniciranje s njima tamo gde to njima odgovara. U Addiko banci to odlično razumeju, što se ne vidi samo iz primera korisnicima prilagođene m‑banking aplikacije ili chat bot interakcije na sajtu, već i putem nedavno uvedene inovacije na tržištu Srbije – Addiko Chat Banking na Viber‑u!
U razgovoru sa Srđanom Novakovićem, izvršnim direktorom Centra Grupe za digitalno bankarstvo, otkrivamo kako su se odlučili na ovaj potez. „S obzirom na izuzetno velik broj korisnika Viber‑a u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj, odnosno to što se u ovom regionu razmeni više od dve milijarde poruka mesečno kroz Viber, prepoznali smo priliku da im se obratimo i ponudimo im uslugu na kanalu koji najčešće koriste“, objašnjava on.
U ove tri države, skoro svako na smartfonu ima Viber i često ga koristi, pa nova usluga omogućava ovim korisnicima da najčešće bankarske poslove obave bez napuštanja kanala na kojem provode dosta vremena.
Dostupne usluge
U banci su za pokretanje Addiko Chat Banking‑a na Viber‑u definisali set osnovnih usluga koje klijenti najčešće koriste. To znači da je putem Viber‑a moguće proveriti stanje i promet po računu, platiti račune po šablonima koji su prethodno kreirani putem e‑banking aplikacije, kao i pretražiti Addiko ekspoziture i bankomate. Pored toga, moguće je uspostaviti direktnu komunikaciju s kontakt‑centrom.
Bezbednost transakcija obezbeđuje se unošenjem PIN‑a koji korisnici kreiraju prilikom aktivacije servisa. Definisani PIN mora se uneti prilikom ulaska u Addiko Chat Banking, kao i prilikom potvrđivanja željenih transakcija.
Broj dostupnih usluga biće tokom vremena povećavan, u skladu s potrebama i željama korisnika kojima je Viber prirodan kanal komunikacije.
Pozitivne reakcije
Srbija je četvrta država u regionu u kojoj je uveden Addiko Chat Banking, zbog čega već postoje određene „iznenađujuće pozitivne“ reakcije korisnika iz BiH, Crne Gore i Hrvatske. Srđan Novaković ističe: „Imamo povratne informacije da se klijenti osećaju lagodnije kada koriste ovakva rešenja, zato što im je okruženje poznato i nekako prirodnije da to rade kroz Viber“.
To se posebno vidi u slučaju nešto starijih korisnika, koji pretežno imaju odbojan stav prema novim tehnologijama. Njima se posebno sviđa ovakav način rada zato što im je poznat korisnički interfejs, kao i funkcionalnosti Viber‑a i ne osećaju nikakav strah od same aplikacije.
U Addiko banci novu uslugu ne vide samo kao dodatni kanal komunikacije s postojećim klijentima već i kao veliki potencijal da uspostave kontakt i s drugim korisnicima Viber‑a, koje možda upravo ovaj način korišćenja bankarskih usluga ubedi da postanu njihovi klijenti. Za kraj, treba istaći da je Addiko Chat Banking dostupan svim klijentima koji imaju standardni paket tekućeg računa, odnosno koriste e‑banking i m‑banking, a cena naloga prilikom plaćanja višestruko je niža nego prilikom plaćanja u samoj filijali.
Trajanje implementacije
Po rečima gospodina Elenkova, prvo lansiranje Addiko Viber Chat Banking‑a trajalo je svega nekoliko meseci, zahvaljujući odličnoj saradnji između Viber‑a, banke i kompanije ComTrade, koja je sa IT strane sprovela u delo ovaj projekat.
O bezbednosti usluge
Momčil Elenkov iz kompanije Viber ističe da su prilikom pokretanja usluge sa Addiko bankom obavljani brojni testovi, da je zadovoljena lokalna regulativa, kao i da se poruke poslate kroz Addiko Chat Banking ne čuvaju u Viber‑ovom sistemu. Sva komunikacija odvija se kroz njihove već dokazane mehanizme enkripcije, što ovu uslugu čini bezbednijom od mnogih bankarskih aplikacija.
Razvoj u smeru e‑trgovine i plaćanja
Momčil Elenkov, globalni menadžer za partnerske odnose s telekom kompanijama, Viber
Povodom promocije Addiko Chat Banking servisa, imali smo priliku da postavimo nekoliko pitanja predstavniku kompanije Viber. Hteli smo da saznamo nešto više o tome kako se Viber koristi iz ugla poslovnih korisnika i šta nas u tom domenu još očekuje.
Koliko su kompanije u Srbiji zainteresovane za komunikaciju s klijentima putem Viber aplikacije
Našu platformu otvorili smo za kompanije pre oko godinu dana i od tada smo imali više uspešnih primera chat bot‑ova koje su razvile telekomunikacione kompanije i banke. U Srbiji se ističe fintech sektor, odnosno finansijske institucije, kao pioniri u ovom domenu.
Addiko banka je, s potpuno funkcionalnim bankarskim rešenjem, najinovativniji partner u našem ekosistemu. Još nekoliko projekata imamo u razvoju, ali o njima će tek biti reči.
Šta vas je podstaklo da omogućite kompanijama da kroz chat ponude svoje usluge?
I pre lansiranja mogućnosti da se biznisi direktno obrate korisnicima, videli smo više slučajeva u kojima su kompanije promovisale Viber kao jedan od kanala na kojima su dostupne. Tako da je za nas bila laka odluka da „uzjašemo talas“ i unapredimo korisnički ugođaj dodatnim funkcijama, kao i novim alatima i javno dostupnim API modulima.
Planirate li neke inovacije koje bi proširile set usluga dostupnih kroz chat?
Stalno radimo na unapređenju alata koje nudimo, posebno u smeru e‑trgovine i plaćanja.