Budućnost su pametne kuće i digitalni novčanici
Ericsson ConsumerLab je spremio četvrto izdanje svog izveštaja o trendovima, u kojem je predstavio najnovije potrošačke trendove za 2015. godinu.
Izveštaj pokazuje da potrošači žele da tehnologija i povezanost budu integrisani u sve aspekte svakodnevnog života – od ogledala u kupatilu, trotoara do bočica za lekove.
Saznanja izneta u izveštaju „10 najnovijih potrošačkih trendova za 2015. godinu“ rezultat su Ericssonovog globalnog istraživačkog programa, u kojem su učestvovali vlasnici pametnih telefona starosti od 15 do 69 godina.
Ovo su 10 najnovijih potrošačkih trendova za 2015. godinu:
- Strimovana budućnost. Korisnici sve više žele jednostavne usluge koje se aktiviraju na zahtev i omogućavaju pristup video sadržaju sa više različitih uređaja. Očekuje se da će 2015. biti istorijska godina, jer će na nedeljno više ljudi gledati strimovan video nego emitovani televizijski program.
- Pametne kuće. Potrošači pokazuju veliko interesovanje za kućne senzore, koji ih upozoravaju na probleme sa vodom i strujom, ili dolazak i odlazak članova porodice.
- Deljenje misli. Većina vlasnika pametnih telefona bi volela da koristi uređaje pomoću kojih bi komunicirali sa drugima direktno putem misli – za šta smatraju da će biti uobičajeno do 2020. godine.
- Pametni građani. Kako nas internet čini informisanim, mi donosimo sve bolje odluke. Potrošači veruju da će mape koje prikazuju gustinu saobraćaja, aplikacije za poređenje potrošnje energije i uređaji za proveru kvaliteta vode u stvarnom vremenu, biti uobičajeni do 2020. godine.
- Ekonomija deljenja. Polovina intervjuisanih vlasnika pametnih telefona otvorena je za ideju izdavanja svojih slobodnih soba, ličnih kućnih aparata i druge opreme putem interneta i aplikacija, kako bi uštedeli novac.
- Digitalni novčanik. 48 odsto vlasnika pametnih telefona bi radije koristilo svoj telefon za plaćanje robe i usluga. Njih 80 odsto veruje da će pametni telefoni zameniti njihov novčanik do 2020. godine
- Lični podaci. 47 odsto vlasnika pametnih telefona bi volelo da bude u mogućnosti da plaća elektronskim putem, bez automatskog transfera ličnih podataka. 56 odsto vlasnika pametnih telefona bi želelo da svi vidovi komunikacije putem interneta budu šifrovani.
- Duži život. Veruje se da bi aplikacije koje pomažu pri džogiranju, merači pulsa i tanjiri koji mere količinu hrane na njima, mogli da produže naše živote, čak, i do dve godine po aplikaciji.
- Kućni roboti. Potrošači podržavaju ideju posedovanja kućnih robota koji bi mogli da pomognu u svakodnevnim kućnim poslovima. Njih 64 odsto veruje da će ovo biti uobičajeno u domaćinstvima do 2020. godine.
- Deca povezuju sve. 46 odsto vlasnika pametnih telefona veruje da će današnja deca, kada odrastu, očekivati da svi objekti budu povezani.
Facebook komentari: