ChatGPT muke: Novinari protiv veštačke inteligencije

Pre nekoliko dana je objavljena vest da je kompanija OpenAI sklopila ugovor sa medijskim kućama The Antlantic i Vox Media, a sa ciljem da ChatGPT uči na njihovim sadržajima. Neki novinari zbog toga nisu srećni, posebno oni čiji su tekstovi na spisku.

PCPress.rs Image

Dva novinarska udruženja, koja okupljaju zaposlene u medijima koji posluju pod kišobranom pomenutih kuća, su izdala saopštenja u kojima izražavaju zabrinutost. Ovaj slučaj nije ništa novo, budući da OpenAI već koristi tekstove iz medija, ali i sa socijalnih platformi kao što je Reddit, uprkos protestima zaposlenih i korisnika. Novim ugovorom sa kućom The Atlantic kompanija dobija pristup novinskim tekstovima koji su arhivirani, a radi se o sadržajima koji su objavljivani od 1857. godine. Pozamašna arhiva.

Nije najjasnije zašto čovečanstvo smatra da će mu automatizovanje kreativnih poslova pomoći, ali se na tome radi već neko vreme. Jedna japanska kompanija koja se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja objavila je 2018. godine da upošljava samo sisteme veštačke inteligencije i inženjere koji ih održavaju, a još tada se tvrdilo da može da prepozna lažne vesti sa tačnošću od 99%.

Pročitajte i:  ASUS Vivobook S 15 Copilot+ PC: PC u ARM eri

U pitanju je startap JX Press koji koristi mašinsko učenje za pronalaženje priča na društvenim mrežama. Od njih kreira vesti bez potrebe za običnim novinarima. Kompanija čije je sedište u Tokiju ima 24 zaposlenih, od čega dve trećine čine inženjeri, a sposobnost za detektovanje lažnih vesti povećana je tokom zemljotresa u Kumamotu u aprilu 2016. godine.

Ubrzo posle prvih potresa koji su se dogodili u Kumamotu, na društvenim mrežama se pojavila fotografija lava koji je, kako se tvrdilo, tom prilikom pobegao iz lokalnog zoološkog vrta i počeo da luta gradom. Fast Alert sistem kompanije JX Press je vrlo brzo utvrdio da je fotografija snimljena u Južnoj Africi, budući da ovaj sistem funkcioniše tako što proverava postove na društvenim mrežama i analizira tekstove, fotografije, pa čak i interpunkciju, kako bi registrovao udarne vesti koje su važne za region u kojem kompanija posluje. Sistem prati i strane medije i uticajne naloge na Twitter-u, da bi prvi došao do vesti koje su od ključnog značaja kako na nacionalnom, tako i na globalnom nivou. Jednom kada se pronađe zanimljiva priča, algoritmi su zaduženi za pisanje tekstova.

Pročitajte i:  Plaćeni korisnici ChatGPT-a dobijaju pristup GPT-4 Turbo modelu

Iako je sve više onih koji tvrde da „žele AI koji obavlja kućne poslove dok se oni bave kreativnim stvarima, a ne obrnuto“, OpenAI ne posustaje. Ima i medija koji ne odustaju od tradicionalnog novinarstva, pa The New York Times traži da se AI kompanije smire i da prestanu da koriste sadržaje novinara koji su na svojim tekstovima naporno radili. Ostaje da se vidi ko će pobediti.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *