Google prestaje da prikazuje političke oglase u EU
Google je najavio da će prestati da prikazuje političke oglase korisnicima u Evropskoj uniji sledeće godine zbog neizvesnosti oko novih propisa bloka o transparentnosti. U novom postu na blogu, Google kaže da će predstojeća pravila o transparentnosti i ciljanju političkog oglašavanja (TTPA) koja imaju za cilj da spreče mešanje u izbore i pomognu biračima da donesu informisane izbore, uvesti značajne „operativne izazove i pravne nesigurnosti“.
Google navodi da je definicija političkog oglašavanja u TTPA, koja treba da stupi na snagu u oktobru 2025. godine, preširoka i otežava pouzdanu identifikaciju sadržaja koji bi trebalo da bude ograničen u različitim regionima EU. Gigant za pretragu planira da prestane da prikazuje političke oglase pre nego što TTPA stupi na snagu, i kaže da će nastaviti da ocenjuje svoju odluku i deli više informacija o tačnom vremenu sledeće godine.
Google je ranije zaustavio svoju uslugu političkih oglasa u Francuskoj, Kanadi i Brazilu zbog sličnih problema u vezi sa poštovanjem lokalnih propisa.
„Tokom zakonodavnog procesa, delili smo zabrinutost u vezi sa potencijalnim uticajem TTPA i izazovima koje predstavljaju neki od njegovih zahteva, ali uredba na kraju nije pružila neophodnu jasnoću i specifičnost koja bi nam omogućila da se pridržavamo njenih zahteva“, Google je rekao u svom saopštenju.
Predstojeći TTPA pravila će zahtevati da onlajn politički oglasi budu jasno označeni kako bi pomogli ljudima da se informišu „da li su ciljani oglasom, ko ga plaća, koliko se plaća i sa kojim izborima ili referendumom je povezan“. Provajderi oglasa takođe moraju da dobiju izričitu saglasnost korisnika da im prikazuju ciljane političke oglase i ne mogu da koriste podatke maloletnika i određene lične podatke.
Promena će takođe zabraniti plaćene političke promocije na YouTube-u koje se kvalifikuju kao politički oglasi prema pravilima o transparentnosti EU. Google je izrazio zabrinutost zbog tada predloženih propisa na blogu prošlog februara, tvrdeći da bi ograničenja mogla da poremete njegove sisteme preporuka i da je potrebno više jasnoće o tome šta predstavlja politički oglas.
Izvor: TheVerge