Greenhouse: Novi igrač na telekom tržištu
Danas je na press konferenciji u Medija centru predstavljena kompanija Greenhouse Telecommunications koja planira da na telekomunikacionom tržištu Srbije u narednom periodu postane treći igrač po udelu, te da se uspešno bori sa dve najveće kompanije (pri čemu su najverovatnije mislili na Telekom Srbija i SBB).
Greenhouse Telecommunication je investicioni fond iz Holandije koji je od grupe investitora, koje predvodi Evropska banka za obnovu i razvoj, već prikupio 22,5 miliona evra, a planira ukupno investiranje od 40 do 50 miliona evra u narednih osam godina. Novi igrač na domaćem telekomunikacionom tržištu već učestvuje jer je kupio 100% kapitala kompanija Media Works i Neobee.net. Time Greenhouse već nastupa na WiMAX tržištu u Beogradu, te poseduje najvećeg vojvođanskog internet provajdera.
Nešto više o nastupu na ulasku na tržište Srbije i budućim planovima rekli su predsedavajući odbora direktora David Shoch i generalni direktor Slobodan Đinović:
Već sutra će Greenhouse Telecommunications učestvovati na otvaranju ponuda za 2 CDMA licence u RATEL-u, čime se polako otvara tržište za konkurenciju u oblasti fiksne telefonije. CDMA tehnologija omogućava da se bežičnim putem brzo širi infrastruktura za fiksne telefonske priključke u oblastima gde je teško dovesti kablovsku infrastrukturu.
Predstavnici kompanije Greenhouse Telecommunications su najavili da će nastaviti sa akvizicijama manjih igrača na telekomunikacionom tržištu, prvenstveno u lokalnim sredinama, ali i da će puno investirati u infrastrukturu da bi mogli da ponude objedinjeni paket usluga (quad-play) kada regulativa to bude omogućila. Njihova očekivanja i iskustva sa drugih istočnoevropskih tržišta govore da će u narednom periodu veliki broj kompanija pokušati da nastupa na tržištu Srbije, ali da će na duži rok svega nekoliko njih opstati.