Hyundai želi ekrane osetljive na dodir u volanu
Moderni automobili koriste ekrane više nego ikada ranije. Centralni displeji su veći (neki idu i do 15 inča, kao na Tesla Model 3) i analogne instrument table odlaze u zaborav te ih menjaju digitalni tahometri. Najnovija Hyundai studija, međutim, ekspanziju ekrana dovodi na potpuno novi nivo, pa tako najnoviji virtualni kokpit brenda ima čak i ekrane u volanu.
Nazvana „budućnost kokpita automobila“, Hyundai studija pokazuje i30 sa centralnim ekranom osetljivim na dodir, digitalnom instrument tablom i dva manja ekrana na volanu, koji menjaju klasične prekidače i nalaze se neposredno ispred palčeva vozača. „Izabrali smo model i30 da pokažemo da inovacije nisu ograničene na vozila višeg segmenta“, kaže Regina Kaiser, senior inženjer Human Machine Interface-a u Hyundai Motor Europe tehničkom centru. „Hyundai namerava da dokaže da inovacije treba da budu ostvarive za široku korisničku bazu.“
Iz Hyundai-a tvrde da bi ovaj virtualni kokpit trebalo da olakša život vozačima. „Neprestano radimo na novim tehnologijama koje čine naše automobile savršeno intuitivnim i user-friendly“, kaže Kaiser. Ekrani su prilično masivni, mogu da se konfigurišu sa do pet „dugmadi“ po ekranu, odnosno vozač može da bira šta će se na ekranima prikazivati, a time i kojim funkcijama putem njih upravlja, a pružaju i haptičku povratnu informaciju za jednostavnu upotrebu.
Ovo je četvrta iteracija virtualnog kokpita kompanije, pri čemu je svoju prvu verziju Hyundai pokazao 2015. godine, ali je od tada marginalno izmenjena. Ekrani osetljivi na dodir na volanu su novi, a Hyundai je takođe preradio digitalnu instrument tablu kako bi joj dao 3D izgled. Umesto jednog displeja, Hyundai je postavio dva, jedan iza drugog, na rastojanju od šest milimetara. Jedan deo grafike je prikazan na prednjem displeju, a drugi je prikazan na zadnjem. Područje gde se grafički preklapaju daje utisak objekta u prostoru. Vozačima je, navodno, lakše da gledaju sa dva ekrana.
Ovaj virtuelni kokpit je još uvek u ranoj prototip fazi te neće ići u proizvodnju. Umesto toga, Hyundai će integrisati komponente koncepta u buduća vozila, a proizvođač automobila kaže da može lako da prilagodi ekrane kako bi koncept odgovarao za nekoliko modela i segmenata vozila.
Izvor: Motor1