Ko ima bolje cene i popuste – Amazon Prime Day ili Alibaba Single’s Day?

Letnje rasprodaje su polako krenule, ali malo koja može da se meri sa Amazon Prime Day popustima. Najveća konkurencija ovoj online rasprodaji je Alibabin Dan samaca. Iza ovog ne tako spektakularnog imena krije se rasprodaja naspram koje je Black Friday obična kupovina u piljarnici. E-commerce nezadrživo raste, a Prime Day i Singles’ Day pokazuju kako čak i isti koncept ima drugačiji pristup u skladu sa tržištem.

Online rasprodaje su postale sasvim uobičajene, ali malo koja može da se poredi sa popustima koje organizuju giganti Amazon i Alibaba. Kako se desilo da Black Friday (i Cyber Monday) bude u drugom planu? Pre svega, navike potrošača su se promenile. Slike stampeda kupaca koji se laktaju da dođu do proizvoda na popustu ubedio je potrošače da ostanu kod kuće i kupuju iz fotelje.

Zašto su Prime Day i Single’s Day slični?

Postoje mnoge sličnosti kada su ovi e-commerece događaji u pitanju. Pre svega, reč je masovnim rasprodajama sa značajnim popustima i minimalnim maržama. Oba događaja su postala globalni događaja – Amazon je na spisak zemalja dodao Australiju, Holandiju i Singapur, dok je Alibaba dodao Tajland, Maleziju i Indoneziju.

Pročitajte i:  Amazon patentirao novu verziju asistenta koji brine o zdravlju i emotivnom stanju korisnika

Obe kompanije forsiraju svoje proizvode, od kojih su mnogi dostupni i offline. Amazon je tako u popuste uključio i lanac prodavnica Whole Foods, dok Alibaba svoje popuste nudi i u Intime i Hema prodavnicama. Na ovaj način se prodaja širi van interneta, a samim tim utiču i na konkurenciju koja se oslanja na klasičnu prodaju.

Interesantan je i način na koji Prime Day i Single’s Day privlače kupce. Pored online kampanja, prisutne su velike offline događaji koji su namenjeni da animiraju potrošače koji možda nisu toliko prisutni na internetu. Dosta se ulaže u kampanje, pa je tako Alibaba svojevremeno angažovala holivudske produkcione timove i dovodila globalne zvezde poput Michaela Jordana, ali i korejskih bendova koji su izuzetno popularni u Kini. Alibaba pokušava (i uspeva) da od svog dana popusta napravi nacionalni događaj, što svake jeseni dovodi do rekordnih prodaja.

Razlike između Amazona i Alibabe ipak postoje

Kako je reč o događajima koji su fokusirani na različite kulture i drugačije navike potrošača, Prime Day i Single’s Day se ipak razlikuju. Pre svega Alibabin događaj je mnogo, mnogo veći. Pored ogromnog kineskog tržišta tu su i susedne zemlje koje takođe predstavljaju velika tržišta. S druge strane Prime Day je (za sada) fokusiran za tržište Zapada. Razlike su očigledne u pristupu promociji proizvoda gde Alibaba želi da predstavi što više proizvoda potrošačima, dok se Amazon fokusira na svoje brendove i uštede na proizvodima koji se prodaju u paketu sa nekim drugim.

Pročitajte i:  Alibaba i par kineskih kompanije bacile oko na firme u Turskoj

Jasno je da je glavni motiv Amazona, pored kratkoročne zarade, da privuče korisnike da koriste Amazon Prime pretplatu. Ona je neophodna za pristup popustima, a nudi i pogodnosti prilikom dostave proizvoda, kao i pristup streaming kanalu. S druge strane, Alibaba ne traži ništa od kupaca osim da dođu i kupuju. U Kini je Single’s Day nacionalni praznik a kako je Alibaba postala centralno mesto za prodaju, kompanije promovišu prodaju proizvoda pre svega putem Tmall Alibabinog sajta za prodaju.

Prime Day odiše elitizmom promovišući najbolje online popuste samo za Prime članove, dok je Single’s Day za svakog. Obe strategije su izuzetno efikasne, pa i ne čudi što su vlasnici ovih kompanija u vrhu najbogatijih ljudi na svetu. Globalna rasprodaja Amazon Prime Day održava se 16. jula. Saznajte kako da i vi iskoristite odličnu online kupovinu na linku ovde.

Izvor: Forbes

Facebook komentari: