Koliko znamo o školskom danu naše dece?
Usled Covid-19 pandemije, prvi put našli smo se u vrlo čudnoj situaciji da se ceo naš svet konzervirao u četiri zida u kojima živimo. Zamenili smo školu, posao, kafić, bioskop i sva ostala mesta socijalizacije za svoju kuću i sve vreme bili smo upućeni na ukućane.
U situaciji u kojoj su deca pratila nastavu na daljinu, zbog smanjene socijalizacije i nedostatka interakcije sa svojim nastavnicima, okrenula su se roditeljima za podršku i prepričavanje možda do sada neispričanih školskih priča. Postavilo se i jedno bitno pitanje, koliko zapravo znamo o školskom danu svoje dece?
„Ja nisam ni znala da u školi mog deteta imamo program ‘Škole za 21. vek’, rekla nam je Milica, roditelj učenika jedne osnovne škole iz Niša nakon odgledanog vebinara o osnovnim veštinama iz ovog programa. „Čim se stvari vrate u normalu, raspitaću se kod nastavnika o tome u kojoj se meri program u našoj školi sprovodi.”
Da li znamo šta je sve to novo u školi?
Mnogobrojni projekti koje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije pokreće, kao i nevladine i humanitarne organizacije, između ostalih i British Council, imaju za cilj reformu školskog sistema i njegovu digitalizaciju. Dešava se da zbog ograničenih resursa, nedostatka vremena a nekada i volje, nemaju sva deca priliku da budu deo ovakvih inicijativa unutar iste škole te ni roditelji ne znaju baš uvek koje se mogućnosti njihovoj deci pružaju.
Zahvaljujući ne tako lepim okolnostima, dobili smo priliku da naš program „Škole za 21. vek”, neposredno predstavimo roditeljima kroz serijal vebinara i otvorimo kanal direktne dvosmerne komunikacije. Imali smo sreću da je više od 5000 zainteresovanih roditelja i/ili nastavnika sa zapadnog Balkana bilo uključeno u ove onlajn događaje na kojima smo predstavili praktične primere veština kritičkog razmišljanja, rešavanja problema i programiranja koje ovaj program uvodi u učionice. Ciljevi koji se postižu upotrebom ovih veština jesu da dete stiče mogućnost da sagledava probleme iz više uglova, da poboljša ne samo svoje znanje gradiva već i socijalnu inteligenciju, a pre svega da s roditeljima provodi vreme u konstruktivnijim razgovorima.
Čini se da je Covid-19 znatno ubrzao sve prethodne pokušaje da se obrazovanje digitalizuje i pokazao svima u sistemu da se zapravo neke stvari mogu, i trebaju, menjati kako bi više odgovarale vremenu u kojem živimo i načinu na koji mlađe generacije konzumiraju sadržaje i uče. Takođe, bilo je veoma važno i to što su sami roditelji, makar nakratko, bili u koži nastavnika te su imali priliku da pažljivije rade sa svojom decom, da budnije obrate pažnju na sadržaj gradiva i da čuju o novitetima koji se uvode u učionice.
Korisna adresa: BritishCouncil.rs