Najveće IT kompanije u regiji ostvarile prihod od 2,66 milijardi evra
U 2013. godini 100 najvećih IT preduzeća po prihodu u Adriatic regiji ostvarili su ukupno 2,66 milijardi evra i zapošljavali nešto manje od 15 hiljada radnika.
U odnosu na prethodnu godinu ukupni prihod uključenih kompanija uvećan je za 7,9 posto. Comtrade Grupa zauzela je prvo mesto sa 231 miliona evra prihoda. M San Grupa, regionalni distributer sa sedištem u Zagrebu, slovenska Avtera, globalni vendor IBM i regionalni sistem integrator S&T Group nalaze se u Top 5 kompanija kao i u 2012. godini, nalazi su upravo objavljenog istraživanja, koje IDC Adriatics priprema već petu godinu zaredom.
“Nakon blagog pada zabeleženog u 2012. vodeće kompanije regije ostvarile su rast prihoda u prošloj godini”, napominje Ana Papež, regionalna direktorka IDC Adriatics-a. “Prihod najvećih IT tkompanija u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji je porastao, dok je u Sloveniji opao. Razlike između postignuća pojedinih kompanija variraju od snažnog rasta do oštrog pada njihovih prihoda”.
U kategoriji regionalnih i lokalnih šampiona; informatičkih preduzeća ponuđača IT usluga i proizvođača softvera vodeće tri kompanije su redom kao i godinu ranije: Comtrade Group, S&T Group, Asseco SEE, dok je na četvrtoj poziciji Combis.
Od globalnih tehnoloških vendora koji imaju filijale u Adriatic regiji listu predvodi IBM, kao i u 2012. godini, a drugu poziciju zadržao je Oracle. Međutim, kada su internacionalni igrači u pitanju, prihod njihovih predstavništva po pravilu ne odražava i ukupan promet koji ostvaruju u regiji.
Među distributerima IT opreme vodeća kompanija je M San Grupa, a slede je Avtera iz Ljubljane i regionalna kompanija Asbis. Lestvicu u maloprodaji informatičkih produkata predvodi Eurotrade iz Rovinja.
“Ovakav pregled daje odgovor na pitanje “KO JE KO“ u informatičkoj ponudi u Adriatic regiji. Krajnjim korisnicima, ekspertima informatike i nabavci omogućuje uvid u ulogu i značaj pojedinih igrača na tržištu, a samim IT preduzećima daje mogućnost poređenja sopstvenih dostignuća sa konkurencijom”, pojašnjava Papež. “Jednostavno, ovo može poslužiti kao vodič za sastavljanje liste potencijalnih partnera kod procene kod koga potrošiti sredstva namijenjena IT investicijama u sledećoj godini.”