BIZIT plus

Bezbednost na putevima uz heads-up displej 

 S obzirom na to da rasejana vožnja čini 25% svih saobraćajnih nesreća i mladi vozači koji čine najveću demografsku grupu koja koristi tehnologiju tokom vožnje, imperativ je tražiti rešenja za ovaj problem. 

 Veruje se da bi Heads-Up displeji (HUD) mogli da budu izvodljiva opcija za sprečavanje ometanja vozača od drugih ugrađenih tehnologija kao što su kontrolna tabla i centralni informacioni displeji (CID). Vozači trenutno moraju da skrenu pogled sa puta da bi pogledali dijagnostiku u vozilu na instrument tabli ili GPS, radio i telefon u CID-u. Upotreba HUD-a znači da se ove informacije sada projektuju direktno u vidokrugu vozača. 

 HUD-ovi su dočekani sa puno entuzijazma. Oni se aktivno koriste u vazduhoplovnoj industriji, a njihov potencijal da dodatno pomognu vozaču u najnepovoljnijim i najkomplikovanijim atmosferskim uslovima je razlog zašto se mnogi akteri zalažu za brzo usvajanje u automobilskom prostoru. Postoje tri tipa heads-up displeja: namenski kombinatori, vetrobransko staklo i HUD-ovi sa proširenom realnošću (AR)

 Kombinator HUD uključuje projektovanje slike na ekran između vozača i vetrobranskog stakla. Virtuelna slika je i dalje usmerena ka vozačevoj liniji vida, ali se često uvlači i ne ometa vidljivost vetrobranskog stakla. Vetrobran i AR-HUD imaju virtuelne slike projektovane na šoferšajbnu i zahtevaju posebne premaze kako bi se sprečilo udvostručavanje slike ili efekte duhova. Očekuje se da će ova dva tipa HUD-a biti impresivnija, naglašavajući ključne prepreke na putu, kao i dijagnostiku na vozilu (OBD). 

Pročitajte i:  Tesla spušta cenu FSD-a na 99 dolara mesečno 

 Ova tehnologija stoga može biti korisna u nepovoljnim vremenskim uslovima gde je vidljivost puta smanjena. HUD se može koristiti za signaliziranje važnih prepreka i područja zabrinutosti. 

 Međutim, postoji zabrinutost zbog umerenosti u broju slika i koliko ova tehnologija mora da bude impresivna. Iako može biti važno istaći prepreke na putu, previše informacija može biti štetno za fokusiranje vozača na put. Previše virtuelnih slika može značajno da ometa vidljivost puta i može, zauzvrat, uticati na bezbednost. Pronalaženje ravnoteže je važno i čini se da je fokus kompanija u ovom sektoru. 

 Očekuje se da će HUD-ovi rasti u narednoj deceniji, a tehnologije koje su svetle, veoma osetljive, otporne, izdržljive, impresivne, imaju mali faktor forme i koje su isplative, najbolje su pozicionirane da uspeju u ovom prostoru. TFT-LCD su najpopularnija opcija. Međutim, rast kompjuterski generisane holografije i mikro LED-a mogao bi da izazove njihovu dominaciju na srednji i dugi rok. Očekuje se da će ovo tržište premašiti 10 milijardi američkih dolara do 2034. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *