Facebook stranica u deset koraka
Otvaranje Facebook stranice vaše firme je samo (dobar) početak. Očekuje vas priprema komunikacije i sadržaja koji je relevantan za vaš brend, a pri tom je zanimljiv vašim fanovima.
Bilo kojim biznisom da se bavite, do sada ste svakako uvideli značaj društvenih mreža u poslovanju – one mogu da vam pomognu da postignete bolje poslovne rezultate. Ako još niste otvorili Facebook stranicu, evo deset korisnih saveta kako da to uradite ukoliko niste u mogućnosti da angažujete profesionalce. Ova lista biće vam od koristi ne samo pri pokretanju stranice već i tokom njenog održavanja kako biste stalno proveravali da li radite sve što je potrebno da bi komunikacija na Facebook‑u dala rezultate.
- Otvorite Facebook stranicu — Sve počinje klikom na Create page. Zatim pažljivo odaberite ime stranice koje će predstavljati vaš biznis ili brend i koje neće biti predugačko, a sa druge strane moći će da se koristi dugi niz godina. Vodite računa da ga možete promeniti samo jednom i to dok stranica ne pređe broj od 200 fanova.
- Zauzmite Facebook adresu — Druga bitna stvar jeste odabir jedinstvene Web adrese stranice, nešto poput Web domena. Kao što je slučaj i kod globalnih Internet domena, zgodna imena su često zauzeta pa ćete se, ako naziv vaše firme ili brenda nije baš jedinstven, morati dobro da se potrudite da pronađete slobodnu kombinaciju i da je setujte pod opcijom Facebook Web Address.
- Postavite profilnu fotografiju — Facebook će vas pitati da učitate profilnu fotografiju koja treba da bude dimenzija 600×600 piksela. Ne bi trebalo po svaku cenu da stavljate svoj postojeći logotip, pogotovo ako nije optimizovan za društvene mreže i teško staje u kvadratni oblik. Prilagodite svoj logotip prikazu na društvenim mrežama, vodeći računa o tome da će se u najvećem broju slučajeva prikazivati u feed‑u, tj. da će dimenzije biti male.
- Napišite nešto o svom biznisu — Fanove će interesovati da za što kraće vreme saznaju što više o vama i vašem poslovanju. Zato budite što kraći i što kreativniji kada kreirate sekciju About koja je i dalje pozicionirana vrlo visoko na stranici.
- Napravite foto‑album — Upoznajte fanove sa svojim proizvodima ili uslugom. Kreirajte jedan ili više albuma u kojima će vrlo pregledno, s kraćim opisima biti složeno ono što im nudite. Album možete povremeno i da šerujete na stranici, jer ne možete računati na to da će fanovi stalno pretraživati vaše fotografije; ipak su im zanimljiviji privatni albumi njihovih prijatelja.
- Uvežite stranicu sa ostalim mrežama — Sama za sebe, Facebook stranica nije dovoljna i ne može uspešno da postoji, pogotovo ne bez većih ulaganja u njen razvoj i promociju. Postoje i brojne statistike koje tvrde da je komunikacija na društvenim mrežama mnogo efikasnija ukoliko je integrisana sa svim ostalim kanalima komunikacije. Zato umrežite i ostale naloge na društvenim mrežama sa Facebook stranicom, ali ne po svaku cenu u vidu automatskog deljenja sadržaja sa Facebook‑a na njima i obrnuto.
- Pozovite Facebook prijatelje da lajkuju stranicu — Ako su neki od vaših prijatelja „uticajni“ ili imaju široki krug prijatelja, njihov lajk može da pomogde u građenju inicijalne baze fanova. Naravno, ovo nije dovoljno, a za dalje prikupljanje moraćete da koristite Facebook oglašavanje.
- Redovno komunicirajte sa fanovima — Otvaranje stranice samo je početak. Na duže staze vas očekuje priprema komunikacije i sadržaja koji je relevantan za vaš brend i zanimljiv vašim fanovima. Trudite se da sadržaj bude što raznovrsniji, a učestalost postova odredite prema vrsti biznisa. Redovna komunikacija podrazumeva i stalno praćenje komentara i pitanja fanova i što bržu reakciju na njih.
- Osmislite aktivnosti — Fanovi vole kada im posvećujete pažnju, a posebno ako im nešto poklonite ili ih naterate da se aktiviraju. Budite što kreativniji u osmišljanju ovakvih akcija ili barem u odabiru nagrada, kako biste uspeli da privolite prilično nezainteresovane fanove za vaš brend da se ipak uključe.
- Oglašavajte se — Pomenimo i stvar koja je postala bitna na Facebook‑u otkako je on postao paid platforma – plaćeno oglašavanje. Ciljevi mogu biti različiti, od toga da li želite da povećate broj fanova, domet i vidljivost nekog posta ili interakciju na istom postu, ali neophodno je da za to izdvojite neki mesečni budžet.
Ivan Živković je kreativni i izvršni direktor agencije Pioniri Communications | pioniri.com
(Objavljeno u časopisu PC#219)