Google otkriva naredne korake u procesu gašenja kolačića za praćenje
Google-ov pokušaj da poništi kolačiće za praćenje web-a trećih strana napreduje. Kompanija je objavila da će njeni Privacy Sandbox API-ji biti dostupni svim korisnicima Chrome-a u julu. Pored toga, izložio je sledeće korake za web programere da počnu da testiraju i integrišu novi sistem kasnije ove godine.
Sistem prikuplja podatke korisnika i profiliše ih
Privacy Sandbox pokušava da uspostavi ravnotežu između privatnosti korisnika i prihoda od oglašavanja. Kada platforme blokiraju kolačiće trećih strana, u onome što je Google nazvao „a blunt approach“, oglašivači mogu da pribegnu uzimanju otisaka prstiju. Ovaj sistem prikuplja informacije poput IP adrese, otiska prsta pretraživača i drugih detalja za profilisanje korisnika za ciljane oglase. To je veoma nametljivo rešenje koje reklamni biznis koristi kada su blokirani njihovi stari putevi zarađivanja novca.
Novi sistem je izgrađen oko API-ja za teme, koji korisnicima dodeljuje listu interesovanja osobe na osnovu nedavnih aktivnosti. Zatim ga upoređuje sa bazom podataka dobijenom od Interactive Advertising Bureau-a i Google-ovih sopstvenih podataka. Izdavači mogu da koriste API da upare svoja interesovanja sa relevantnim oglasima bez invazivnijeg praćenja vezanog za kolačiće i otiske prstiju. Google obećava da će se sačuvana interesovanja korisnika čuvati samo tri nedelje i da će izbrisati stare teme.
Izvor: Engadget