Halo beba: Virtuelni saputnik u roditeljstvu
Život ne staje i ne čeka nikoga. Novim roditeljima je potrebna sva pomoć i podrška kako bi na pravi način odgajali svoju decu, a kao i uvek u takvim prilikama, najteže je u prvim danima. Do sada je jedan vid podrške roditeljima funkcionisao na tradicionalan način, a sada će postojati i u virtuelnom svetu, uvek dostupan.
Dvadeset je godina otkako je pokrenuto telefonsko savetovalište „Halo beba”. Te 2001. godine Gradski zavod za javno zdravlje Beograd i UNICEF zajedno su omogućili roditeljima da brzo i lako dođu do dragocenih informacija vezanih za sve potrebe novorođenčadi i beba. Saveti i preporuke bili su od velike pomoći, umanjujući stres i pritisak na roditelje. Stoga nimalo ne čudi što je došlo vreme za – osavremenjivanje. Savetovalište i dalje radi 24 časa, sedam dana u nedelji, i patronažne sestre uz konsultaciju s lekarima specijalistima i dalje odgovaraju na više od 400 pitanja svakog dana, ali vreme je za mobilnu aplikaciju koja predstavlja pravi mali interaktivni vodič kroz roditeljstvo i razvoj malog deteta.
„Halo beba” dostupna svakome
Aplikacija „Halo beba – Vaš saputnik u roditeljstvu” je logičan naredni korak, omogućavajući roditeljima pristup ogromnom broju informacija i pružajući savete uvek, na svakom mestu i u bilo kom trenutku. Na taj način dragocene informacije postaju dostupne milionima roditelja, ne samo u Srbiji, pošto će svako ko ima pametni telefon moći da joj pristupi. Budući da je aplikacija dostupna na srpskom i engleskom, mogu je bez problema koristiti i stranci, kao i naši iseljenici, bez obzira na to da li i dalje imaju adekvatno znanje srpskog jezika.
Aplikacija je razvijena u partnerstvu sa Gradskim zavodom za javno zdravlje i kompanijom Nordeus, a Regionalna kancelarija UNICEF-a će, uz nadogradnju za višejezičnost, omogućiti korišćenje i u zemljama u regionu. Već je dostupna svim korisnicima Android uređaja na Google Play prodavnici, a uskoro će biti dostupna i svim korisnicima iOS uređaja. Vodi kroz uzbudljive i nezaboravne dane roditeljstva kroz nekoliko oblasti: Igra i učenje, Zdravlje i nega, Dojenje i ishrana, Bezbednost i zaštita, Podsticajno roditeljstvo, Kutak za roditelje. Informacije i saveti koje nudi zasnovani su na najnovijim svetskim saznanjima o razvoju deteta, a UNICEF-ovi eminentni stručni saradnici prilagodili su ih za roditelje.
Posebno je interesantna inovativnost aplikacije u domenu personalizovanja sadržaja prema svakom detetu i njegovom uzrastu. To omogućava kvalitetna usmerenja roditeljima u praćenju napredovanja deteta, od prvog dana života, uz karte rasta, dnevnik razvoja, organizovani kalendar vakcinacija i lekarskih pregleda, kao i u podsticanju razvoja kroz igru, razgovor, dnevne rutine, čitanje sa decom i sl. Svi uneti podaci o detetu ili deci (moguće je uneti podatke za više dece) vidljivi su i čuvaju se isključivo na telefonu samog korisnika i nikom drugom nisu dostupni. Kratki vodič kroz Halo Beba aplikaciju provešće korisnike kroz osnovne mogućnosti koje ova aplikacija pruža, a pozivamo vas da ostale funkcionalnosti i prednosti otkrijete sami.
Potvrdilo se da je ovaj servis, a sada i aplikacija, pomogao brojnim roditeljima širom Srbije, pogotovo onima koji se s tom ulogom susreću prvi put. Ova aplikacija je već prilikom prvog susreta roditelja s njenim funkcionalnostima doživljena kao pravovremena i praktična podrška koja im je uvek dostupna.
O aplikaciji su rekli
Ambasadorka UNICEF-a Ana Ivanović, iako sada već ima veliko iskustvo u roditeljstvu, nalazi da je ova aplikacija dragocena u svakodnevnoj interakciji sa decom. Aplikaciju je ocenila s pet zvezdica jer, uz najvažnije informacije koje se tiču roditeljstva, nudi odgovore i savete o razvoju, rastu, ishrani, zdravlju koji su personalizovani za uzrast i pol deteta.
„Kao mama dva mala deteta, trudila sam se da se što više informišem i primenim ono što je najbolje za moju decu. Srećna sam što je sada moguće sve pronaći u mobilnoj aplikaciji ‘Halo beba’”, izjavila je naša poznata teniserka i bivša svetska broj 1 na ATP rang-listi.
U UNICEF-u su ponosni na ovaj projekat, a to je potvrdila i direktorka UNICEF-a u Srbiji.
„Ponosna sam što pokrećemo mobilnu aplikaciju ‘Halo beba’, rešenje osmišljeno da pomogne roditeljima u donošenju dobrih odluka o svojoj deci i da ih podrži u svakodnevnim rutinama. Aplikacija je nastala u partnerstvu kompanije Nordeus, Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda i UNICEF-a. Dostupna je 24 sata, sedam dana u nedelji, što je od posebnog značaja u ovim izazovnim vremenima. Poklanjamo je roditeljima u Srbiji za srećnu Novu godinu da bismo ih podržali i omogućili jednake šanse za svako dete”, izjavila je Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.
Kompanija Nordeus je strateški partner UNICEF-a duže od šest godina. Sada već džin u svojoj branši, prepoznat širom sveta, Nordeus je razvio „Halo beba” aplikaciju.
„Kada smo uvideli da veliki broj roditelja zove servis ‘Halo beba’ zbog problema koji se mogu rešiti jednostavnim informacijama i da to oduzima vreme za podršku ozbiljnijim brigama roditelja, shvatili smo da se ovaj izazov lako može prevazići digitalnim proizvodom. Grupa roditelja iz nekoliko timova Nordeus-a radila je zajedno sa Gradskim zavodom za javno zdravlje Beograd i UNICEF-om na identifikovanju i boljem razumevanju potreba roditelja male dece, naših budućih korisnika, i sagledavanju tehničkih potreba za postavljanje odgovarajuće digitalne platforme. Pomogli smo da se sva ova saznanja spoje u rani prototip mobilne aplikacije koji je korišćen kao početna tačka za njen dalji razvoj. Obezbedili smo i neophodna sredstva”, rekao je Miloš Paunović, specijalista za korporativnu društvenu odgovornost u Nordeus-u.
Za sam kraj, početak rada aplikacije nikako ne znači da se dosadašnji vid podrške roditeljima ukida. Naprotiv, radiće punom parom, kao i do sada. Roditelji će moći telefonom da pozovu „Halo beba” savetovalište i od patronažnih sestra koje su zaposlene u ovom servisu dobiju odgovore na sva pitanja koja se odnose na prve godine bebinog života. Telefonsko savetovalište „Halo beba” od 2007. godine u celini finansira Grad Beograd.
„Telefonsko savetovalište ‘Halo beba’ je usluga na koju smo posebno ponosni. Grad Beograd podržava rad ovog savetovališta od samog početka njegovog osnivanja 2001. godine, uz podršku UNICEF-a. Ova usluga sada predstavlja i stalnu stavku budžeta Grada. Telefonsko savetovalište i aplikacija „Halo beba” deo su koncepta Beograda kao ‘pametnog grada’ – grada koji lako ponudi rešenje problema svojim građanima. Nastavićemo da osluškujemo potrebe i zahteve roditelja, da unapređujemo postojeće i da razvijamo nove, brze i ‘pametne’ usluge, posebno u ovim izazovnim vremenima kada je podrška roditeljima još potrebnija”, rekao je prof. dr Zoran Radojičić, gradonačelnik Beograda.
Savetovalištem „Halo beba” rukovodi Gradski zavod za javno zdravlje Beograd, koji kontinuirano unapređuje kvalitet zdravstvene zaštite majke i deteta u Beogradu i Srbiji kroz veću otvorenost zdravstvene službe ka porodici i zajednici.
„Ova aplikacija predstavlja još jedan iskorak savetovališta ‘Halo beba’, pre svega u pogledu dostupnosti važnih informacija za roditelje u svakom trenutku. Na taj način svi zajedno pružamo veliku podršku mladim roditeljima u periodu kada im je pomoć i te kako potrebna i ostvarujemo naš zajednički cilj, dobro zdravlje i blagostanje najmlađih i njihovih porodica uz podršku, ljubav, bezbedno i stimulativno okruženje”, istakla je prof. dr Dušanka Matijević, direktorka Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograd.
Korisna adresa: unicef.org/srbija