Intel nema planove da povuče procesore 13. i 14. generacije koji se kvare
Ako ste vlasnik Intel čipa koji je pogođen rušenjem procesora, verovatno ste bili zadovoljni zvaničnom vešću da će Intel isporučiti mikro-kod zakrpu kako bi rešio osnovni uzrok izloženosti povišenim naponima.
Nema povlačenja, nema zaustavljanja prodaje i nema komentara o produženju garancije
Međutim, The Verge je pitao Intel da li planira povlačenje već pogođenih čipova, i odgovor je prilično jasan. Ne samo da neće povući pogođene procesore, već nije zaustavio prodaju i još nije komentarisao da li će produžiti garanciju.
Pored toga, ako su nedavni izveštaji tačni, šteta na pogođenim procesorima može biti trajna. Prema Tom’s Hardware-u, dok se očekuje da mikro-kod zakrpa spreči rušenje kod procesora koji još nisu pogođeni problemom, neće popraviti već oštećene čipove.
Na pitanje da li pogođeni procesori “žive na pozajmljenom vremenu”, portparol Intela Pol Hanaford je rekao: “Intel je uveren da će mikro-kod zakrpa biti efikasno preventivno rešenje za procesore koji su već u upotrebi.”
Hanaford je nastavio: “Moguće je da će zakrpa pružiti neka poboljšanja stabilnosti za trenutno pogođene procesore; međutim, korisnici koji doživljavaju nestabilnost na svojim desktop procesorima 13. ili 14. generacije, treba da kontaktiraju Intel korisničku podršku za dalju pomoć.”
Portparol je potvrdio da Intel Core procesori 13. i 14. generacije za desktop računare sa osnovnom snagom od 65 W ili više takođe mogu biti pogođeni, uključujući sve K/KF/KS i ne-K varijante.
Intel i dalje preporučuje da korisnici koji još nisu dobili ažuriranje drže svoje desktop procesore na Intel podrazumevanim postavkama i održavaju svoj BIOS ažuriranim, te da odmah nakon što zakrpa bude objavljena partnerima provere relevantna BIOS ažuriranja. Proizvodno mikro-kod ažuriranje za Intelove OEM kupce cilja se za “sredinu avgusta ili ranije.”
Ako je vaš čip već pogođen, Hanaford predlaže da korisnici nastave da se obraćaju Intel korisničkoj podršci za dalju pomoć. Međutim, još nije dat odgovor o tome koji dokazi će biti potrebni korisnicima da bi dobili RMA za oštećen procesor sa ovim problemom.
U suštini, ako imate probleme sa rušenjem sa svojim Intel procesorom 13. ili 14. generacije, na vama je da kontaktirate Intel i podnesete RMA zahtev. Ako niste sigurni da li je vaš procesor pogođen, Intel je preporučio Robeytech video na Reddit-u sa instrukcijama koje potencijalno mogu pomoći u identifikaciji problema.
S obzirom na razmere problema i uzbunu oko njega, čini se da bi povlačenje bilo ispravan potez da bi se kupci zadovoljili, zajedno sa produženjem garancije i drugim merama koje bi pomogle da se reše problemi pogođenih korisnika. Po svemu sudeći, Intel izgleda da se drži svog plana da objavi mikro-kod zakrpu i reši pogođene procesore putem korisničke podrške.
Izvor: Pcgamer