Top50 2024

Intervju: Nikola Cvijanović, Univerexport – eLako li je…

Univerexport je osnovan 1990. godine kao mala porodična firma sa četiri radnika, orijentisana na trgovinu. A danas…O razvoju i sadašnjem trenutku priča nam izvršni direktor kompanije, Nikola Cvijanović.

PCPress.rs Image

Danas je grupacija Univerexport najveći domaći maloprodajni lanac, s gotovo 160 maloprodajnih objekata, 2500 zaposlenih, širokim asortimanom robne marke, ličnom organskom proizvodnjom pod brendom Organa, omiljenim potrošačkim online portalom eLAKOLIJE, domaćom farmom Bačka, pršutarom i vinarijom Vučurević kao i prepoznatljivom kvalitetnom uslugom.

Univerexport danas ima gotovo 160 maloprodajnih objekata u kojima dnevno usluži više od 110.000 kupaca. Kakvi su bili počeci i da li je razvoj tekao glatko i linearno?

Univerexport je pre 30 godina napravio svoje prve korake u Novom Sadu. Četvoro zaposlenih započeli su razvoj velike grupacije, kakva je danas kompanija Univerexport sa svojim zavisnim preduzećima. Godinama se radilo na unapređenju i širenju prodajne mreže od Novog Sada preko okolnih manjih i većih mesta, potom čitave Vojvodine i Beograda. Na samim počecima otvarani su formati koji su bili u skladu s tadašnjim potrebama tržišta da bi se veoma brzo otvorio i prvi proizvodni pogon Univerexport‑a i to 1995. godine – pogon pekare.

U godinama koje slede, Univerexport pokreće i ostale proizvodne pogone: domaće testenine i sladoled po italijanskoj recepturi, a poslednju deceniju obeležile su i sopstvene proizvodnje organskih proizvoda, vina i pršuta, kao i farma s mesnom industrijom koja je postala sastavni deo grupe još 2007. godine, a sve u želji da se potrošaču obezbedi sigurnost u kvaliitet. Najveći razvoj prodajne mreže beleži se od 2010. godine, a ona i dalje neprestano raste i trenutno čini 156 objekata u Vojvodini i Beogradu sa okolinom. Univerexport danas, deo je Grupe Univerexport zajedno s trgovinskim lancem sa severa Vojvodine – kompanijom Trgopromet i farmom i mesnom industrijom Bačka iz Bačke Palanke. Pored kupovine u tradicionalnim radnjama, od 2012. godine deo prodajne mreže postaje i online servis, simboličnog naziva eLAKOLIJE.

PCPress.rs Image
Nikola Cvijanović, izvršni direktor kompanije Univerexport

Osnovni postulati kompanije, da potrošači mogu da kupe proizvode iz proizvodnih pogona Univerexport‑a, da uvek mogu biti sigurni u kvalitet kupljenih proizvoda, da su najveći deo asortimana domaći proizvodi – ostaju vrednosti koje čine srž i suštinu poslovanja najvećeg domaćeg trgovinskog lanca u Srbiji.

Online prodavnica eLAKOLIJE je osnovana u aprilu 2012. godine i važi za jednu od prodavnica s najdužim stažom. Šta ste naučili o online kupovini i kupcima za to vreme?

Posebno smo ponosni na činjenicu da je eLAKOLIJE servis u potpunosti, od osmišljavanja, preko planiranja, logistike, online rešenja, do realizacije, produkt zaposlenih kompanije Univerexport. Kako su prolazile godine, tako se i servis razvijao i vremenom je postao najznačajnija online prodavnica na domaćem tržištu, u okvirima naše primarne delatnosti.

PCPress.rs Image

Krajem 2019. urađen je potpuni funkcionalni i estetski redizajn sajta, uvedeno online plaćanje, direktna komunikacija s potrošačem o preciznom vremenu isporuke, uz i dalje najniži „prag“ za besplatnu dostavu. Online kupovina iz godine u godinu beleži konstantan rast, ali u FMCG industriji i dalje nema veliki udeo u ukupnom prometu, kao što to beleže druge industrije.

Ovakva slika u skladu je i s podacima sa inostranih tržišta. Pored standardnih zahteva ove ciljne grupe kupaca, ono što ih čini drugačijim jeste brzina komunikacije, koja pruža veliku mogućnost da unapredite sopstvenu delatnost, kao i da ispratite sve promene u zahtevima tržišta, odnosno potrošača.

Da li je pandemija povećala obim trgovine i da li su vaši kapaciteti dovoljni da ispunite očekivanja i narudžbine vaših online potrošača?

Pandemija je u velikoj meri uticala na rast online kupovine, koja je doživela ekspanziju uz povećanje broja narudžbi čak i do 300 odsto. Bilo je trenutaka, tokom vanrednog stanja, kada su kupci i pored svih povećanja kapaciteta, morali da sačekaju neki drugi termin ili dan za isporuku.

Ono što zaista raduje jeste to da se taj trend korišćenja našeg online servisa nastavio i nakon vanrednog stanja, dok se struktura kupaca izmenila u korist fizičkih lica koja su u ovom trenutku dominantnija od pravnih lica. To je potvrdilo kao dobru našu biznis odluku i izgradnju novog distributivnog centra, kao i prednost domaće trgovine s velikim procentom učešća domaćih proizvoda u svom asortimanu.

Spadate među one koji insistiraju na domaćoj proizvodnji i kvalitetu koji sami kontrolišete. Da li su potrošači svesni ovih kvaliteta i kakve komentare dobijate povodom toga?

Domaća proizvodnja nam je izuzetno važna i nebrojeno je puno razloga za to, od patriotskih do ekonomskih, u smislu zemlje u kojoj smo kao kompanija nastali i u kojoj želimo da trajemo i razvijamo se.

PCPress.rs Image

Činjenice da imamo sopstvenu farmu, odakle sveže meso za 48 sati stiže do polica naših prodavnica, da imamo više od 55 hektara organske parcele u selu Lipar, da je naše vino kvalitetno, a naš pršut pravljen rukom istinskih majstora, na vazduhu i bez dima, dokazuju da to sve nisu samo lepe reči, reklame ili poruke. Često ćete naići na biznis činjenicu da ovakvi koncepti nisu na početku isplativi, ali dugoročno imaju izuzetnu vrednost koju smo mi među prvima prepoznali, a koju prepoznaju i potrošači.

Da veruju u ono što im nudimo, potvrđuje i konstantan broj lojalnih kupaca kojima je lanac Univerexport i dalje prvi izbor za kupovinu robe.

Kakvi su vam planovi za budućnost i da li je ekspanzija online kupovine promenila neke smernice za dalji razvoj?

Ove godine slavimo 30 godina postojanja, a u prvih šest meseci jubilarne godine napravili smo najbolji rezultat do sada. Naš put je otvoren i planovi su da postanemo nacionalni lanac u pravom smislu te reči.

Korisna adresa: Elakolije.rs

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,