Pet načina kako da povećate saobraćaj na vašem web sajtu
Vaš web sajt je osnova vašeg online prisustva i poslovanja, a kako bi ta osnova dobro poslovala, neophodni su vam posetioci, odnosno čitaoci ili kupci vaših proizvoda i usluga.
Zahvaljujući brojnim alatima online marketinga danas detaljno možete saznati koliko posetioca je vaš sajt imao u određenom periodu, ko su posetioci, koliko su se dugo zadržali na sajtu i da li su preduzeli neku akciju – pretplatili se na vaš newsletter, obavili kupovinu i slično.
Međutim, ako se saobraćaj usporio, a kriva na grafikonu ide nizlaznom putanjom, jasno je da morate nešto da učinite kako biste ljude privukli na vašu web adresu.
Kako to učiniti? Predlažemo vam 5 isprobanih strategija koje deluju!
SEO optimizacija
Sigurno ste već čuli za SEO. SEO optimizacija je niz postupaka on-page, off-page i tehničkog optimizovanja, koji za cilj imaju dobro pozicioniranje vašeg sajta na pretraživačima.
Za slučaj da vam je SEO optimizacija novost, dozvolite da pojasnimo kako funkcioniše. Za svaki biznis postoje ključne reči koje korisnici unose kada žele da ga pronađu online. Recimo, ako imate butik, ključne reči mogu biti “butik”, “haljine”, “svečana odeća”. To se zove organska pretraga. Korisnik unese reči, Google izbaci organske rezultate pretrage, odnosno sajtove koji se najbolje rangiraju za taj upit.
Kako bi Google korisnicima ponudio vaš sajt među prvima (svi dobro znamo da na drugu stranu Google-a maltene niko ne odlazi), treba da vas prepozna kao najkvalitetnije rešenje za korisnike. Treba da imate originalan i relevantan sadržaj koji rešava krajnju nameru korisnika. Tu na scenu stupa SEO optimizacija.
Putem SEO alata saznaćete koje su ključne reči najrelevatnije za vaš biznis, istražićete konkurenciju i iskoristiti novostečena znanja za sopstveno pozicioniranje. Iskoristite blog na vašem sajtu da plasirate korisne informacije zbog kojih će se klijenti vraćati na vaš sajt. Optimizujte slike i video zapise i koristite ih obilato, jer Google voli slike. Prilagodite sajt za pregled sa mobilnih uređaja, jer najveći broj posetilaca danas gugla putem mobilnog telefona.
Ukoliko učinite sve navedeno, vaša SEO optimizacija će biti uspešna. Ako sami niste vični optimizovanju, ne brinite – obučeni SEO specijalisti mogu da vam pomognu.
Napravite landing stranicu koja se obraća vašim klijentima
Ako vaši posetioci, potencijalni klijenti, prilikom posete vašem sajtu budu usmereni na namensku landing stranicu koja će ih zainteresovati i ponuditi odgovore na pitanja zbog kojih su posetili vaš sajt na prvom mestu, to može rezultirati trajno dobrim rezultatima. Koristite podatke o publici koja posećuje vaš sajt – putem Google Analytics možete saznati sve demografske informacije o posetiocima. Zamislite tu osobu i kreirajte sadržaj baš po njenoj meri – napravite promociju zasnovanu na pregledanim stranicama ili dodajte novi sadržaj koji otkriva više o onome što su posetioci do tada čitali.
Landing stranica koja je napravljena uz pomoć obrasca za registraciju, može vam pomoći u email marketing strategiji – svi koji se pridruže putem obrasca za registraciju mogu dobijati personalizovane email poruke – samo budite oprezni da ne preterate!
Pozovite klijente da posete vaš web sajt putem email-a
Email marketing je decenijama moćan alat, koji ne zastareva uprkos novim i modernijim modelima reklamiranja. Email obraćanje može biti moćan alat za informisanje vaše publike o novinama u vašoj ponudi.
Postoje 2 glavna oblika promocija putem email-a:
- Newsletter – obraćanje putem newslettera može sadržavati korisne informacije o novitetima, promenama u poslovanju, promocijama, rasprodajama. Newsletter se obraća postojećim korisnicima, koji su vas možda i zaboravili, podseća ih da ih očekujete i može pomoći da ostvarite veći broj poseta i prodaja.
- Promotivne email poruke – Formulisane su uglavnom da istaknu određene akcije ili pogodnosti. Pozivaju ljude da vas posete na novoj adresi, iskoriste posebnu pogodnost da kupovinom dobiju poklon, dođu na degustaciju i slično.
Informacije koje ste dobili korišćenjem marketing alata omogućiće vam da svakoj osobi kojoj se obratite putem email-a pristupite individualno – ne morate slati generičke poruke koje su iste za sve, štaviše. Potrudite se i ponudite klijentu baš ono što je pretraživao i baš ono što mu je potrebno. Recimo – klijent je od vas kupio parfem – pošaljite mu newsletter o najpopularnijim parfemima za zimske dane. Postoji mogućnost da će se vratiti po još jedan.
Promovišite sajt Google oglasima
Google oglasi mogu biti sjajan “boost” u vašoj online strategiji. Sami po sebi nisu dovoljni, ali sjajno su rešenje kada želite da intenzivirate marketinške rezultate.
Google oglasi vas pozicioniraju na vrh jedne od stranica Googla, odmah nakon što odredite budžet i pokrenete oglas. U svega par minuta nakon pokretanja, dobićete prve posetioce.
Google oglasi će zasigurno dovesti ljude na vaš sajt, onda kada vam je to najpotrebnije.
Iskoristite prednosti društvenih mreža
Društvene mreže su takođe moćan alat koji može privući publiku na vaš sajt. Kako? Svaku objavu sa sajta podelite i na društvenim mrežama, ali potrudite se oko caption-a. Postavite pitanja vašoj publici, zainteresujte ih, navedite ih da kliknu na postavljeni link. Stavite se u ulogu prosečnog korisnika društvene mreže i razmislite šta bi vas zainteresovalo ili navelo na akciju?
Koju ćete društvenu mrežu odabrati kao glavni kanal reklamiranja, zavisi od vaše ciljne grupe – Instagram je odličan za proizvode, jer možete postavljati masu slika. Ako prodajete nešto namenjeno mladima TikTok je mesto gde morate da budete. Facebook je odličan za sve starosne grupe, jer ga imaju svi. LinkedIn će biti odličan odabir ako promovišete knjigu ili webinar. Razmislite gde je vaša ciljana publika – i sačekajte ih tamo. Ključ do uspeha je samo na korak od vas.