ePlaneta

Spotify bez privilegija za podkastere bele buke

Spotify povlači odabrane reklamne privilegije za podcaste sa belim šumom – tip podkasta ambijentalne buke koji uključuje ponavljanje opuštajućih zvukova poput kiše ili statike – u pokušaju da poveća godišnji profit kompanije za audio striming. Kako je izvestio Bloomberg, Spotify je u petak u e-poruci kreatorima naveo promene u svom programu Ambassador Ads (koji plaća kreatorima da čitaju oglase koji promovišu sadržaj Spotify), uz napomenu da podkasteri bele buke više neće imati pravo da učestvuju od 1. oktobra.

PCPress.rs Image

Spotify više neće trošiti svoj marketinški budžet za podršku podkasterima sa belim šumom putem ambasadorskih oglasa, izveštava Bloomberg. Međutim, takvi kreatori i dalje mogu da zarađuju na platformi putem plaćenih pretplatnika, podrške za slušaoce i automatizovanih oglasa, koji automatski postavljaju oglase trećih strana u emisije, slično oglašavanju na YouTube-u. Novac „nije dobro potrošen“, prema Bloombergovom izvoru, jer liste za reprodukciju ambijentalne buke često služe kao pozadinska buka umesto da angažuju aktivne slušaoce.

Program Ambassador Ads plaća kreatorima na osnovu utisaka, a Bloombergov izveštaj prošlog meseca naglašava da neki podkasteri mogu da zarade do 18.000 dolara mesečno kroz program. Prema dokumentima koji su procurili iz januara koji se pominju u izveštaju, beli šum i ambijentalni podkasti su nenamerno pojačani kao deo Spotify-jevog pokušaja da promoviše sadržaj zasnovan na razgovoru preko muzike, što predstavlja oko 3 miliona sati dnevnog slušanja na platformi. Spotify je izračunao da bi mogao da poveća svoju godišnju bruto dobit za 38 miliona dolara ako ukloni podkastove bele buke iz svog fida za razgovore i preusmeri slušaoce na druge vrste sadržaja, iako to na kraju nikada nije usledilo.

Pročitajte i:  Kanada uzima pet procenata od prihoda streaming platformi

Kao deo ažuriranja programa Ambassador Ads, Spotify je povećao prag publike koji je potreban konvencionalnim podkasterima da učestvuju u programu sa 100 na 1.000 jedinstvenih Spotify slušalaca u poslednjih 60 dana. Kompanija je takođe rekla da želi da pozove više domaćina podkasta u svoj program automatizovanih oglasa i da učesnici mogu da očekuju 50 odsto podele prihoda.

Nije iznenađujuće što Spotify traži načine da zadrži gotovinu. Gigant striminga je tokom poslednjih nekoliko godina doživeo različite uspehe, a njegov najnoviji izveštaj o zaradi otkriva da usluga ima 220 miliona pretplatnika – što je povećanje od 27 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, kompanija ostvaruje oko 6 procenata manje prihoda po pretplatniku u poređenju sa tim, i najavila je nekoliko talasa otpuštanja, otpuštajući 200 uloga iz svog odeljenja za podcasting još u junu.

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,