Twelve Minutes: Najgori kraj na svetu
Twelve Minutes je dugo najavljivana igra o traumi, bar je tako trebalo da bude. Nakon godina čekanja konačno je stigla do igrača, ali pojedini nisu oduševljeni.
Retki su oni koji ne žale bar zbog jedne odluke koju su u prošlosti doneli, a samo je izabranima dozvoljeno da posledice promene – uglavnom na filmu ili, u ovom slučaju, u video igri. Tako je i sa najnovijim psihološkim trilerom koji već dugo najavljuje Annapurna Interactive – Twelve Minutes – gde igrač može da učini baš to.
Glavni junak zarobljen je u istom vremenskom periodu koji se ponavlja, pa se konstantno vraća s posla, dok ga kod kuće čeka obrok koji je pripremila njegova partnerka, te sve izgleda kao najobičnije, udobno veče. Bar sve dok neko ne pokuca na vrata. Neočekivani posetilac je detektiv koji sumnja da je supruga pre 12 godina ubila svog oca. Dok je hapsi glavni junak zadobija udarac od kojeg pada u nesvest, da bi se ponovo vratio na početak večeri. I tu počinje „zabava“.
Cela igra odvija se u jednosobnom stanu i ima samo tri junaka: igrača, njegovu suprugu i detektiva. To možda ne izgleda dovoljno za priču koja može da potraje između šest i osam sati, ali tek kada se počne sa igranjem može da se razume koliko slojeva igra zapravo ima. Svaka runda traje 12 minuta, a igrač nakon svakog završenog kruga nauči nešto novo što će mu pomoći dalje u igri.
Igra se najavljuje od 2015. godine, a na Xbox One i PC je konačno stigla 19. avgusta. Zamera joj se što igrače ne upozorava na eksplicitan sadržaj – glavni junak na primer više puta drogira svoju partnerku da bi se izvukao iz začaranog kruga. Naime, u pitanju je igra u kojoj se povređuju svi iz okruženja kako bi se rešila sopstvena trauma, a upravo je to sadržaj koji ne bi trebalo da bude dostupan svima, posebno najmlađima.
Jasno je da je igra samo igra, ali oni koji su testirali Twelve Minutes tvrde da izgleda kao da je došla iz nekog drugog vremena, i to ne zbog toplog osećaja nostalgije. Najgori je, kako kažu, kraj, te to što se igrači ne upozoravaju na sadržaj.
Izvor: Kotaku